6155bf162b94cclanek.jpg
Foto: Shutterstock

„Během lockdownů jsem si zvykla na domácí prostředí. Když jsem se pak měla vrátit do práce a celkově do společnosti, bylo to pro mě hodně těžké. Přitom před pandemií jsem byla hodně společenský člověk. Stále se svou psycholožkou řeším občasné ataky úzkostí a paniky, které mě přepadají, když se ocitnu mezi větším množstvím lidí,“ svěřuje se sedmadvacetiletá Zuzana.

Pokud jste na tom podobně jako ona, samozřejmě je v první řadě důležité vyhledat odbornou pomoc a probrat svou situaci s terapeutem, psychologem či psychiatrem. Pro případ nouze je tu ovšem tip, který vám může pomoci úzkostný záchvat zvládnout co nejlépe.

clanek2.jpg
Foto: Shutterstock

Na svém TikToku ho popsala terapeutka Micheline Maalouf. Spočívá v tom, že máte mít vždy po ruce kyselý bonbon a v případě panické ataky si ho dát do pusy. „Kyselost působí jako rozptýlení a šok pro vaše tělo,“ vysvětluje terapeutka. Díky tomu panické myšlenky snáze odejdou. Trik se hodí zejména v situacích, kdy vás panika přepadne na veřejnosti a vy na sebe nechcete příliš upozorňovat. 

Zdroje: respondentka Zuzana, Tiktok better help, Micheline Maalouf

Reklama