Česká kosmetická taška je zpravidla dost objemná – uvnitř se nachází až 21 přípravků. Nikoho tedy nepřekvapí, že průměrná Češka utratí za kosmetiku až 6 171 Kč ročně. Ale na druhou stranu těch osvědčených kosmetických produktů, které používáme pravidelně, máme jen 9. Tento rozdíl můžeme vysvětlit tím, že téměř polovina Češek (40 %) využívá výprodejů a pořizuje si kosmetiku do zásoby. Dalších 36 % objednává zboží, až když jim dojde a zbylých 24 % žen nakupuje, když chce a má na to náladu.

A čím se řídíme při výběru kosmetiky? Pro drtivou většinu dotazovaných (až 70 %) nejdůležitějším faktorem, který rozhoduje o nákupu, je cena. Téměř polovina (46 %) žen klade důraz na složení kosmetiky a až 45 % Češek si zakládá na značkové kosmetice. Z průzkumu vyplývá, že se radami přátel moc neřídíme. Jen 17 % dotazovaných bere ohled na doporučení nebo hodnocení produktů od svých kolegů.

Foto: Picodi

Vzhledem k tomu, jak je cena důležitá, není divu, že běžně si kupuje prémiovou kosmetiku jen 21 % dotazovaných. Polovina respondentů si dopřeje toto luxusní zboží jen občas a 28 % si ho nekoupí nikdy. Podobně to vypadá s přírodní kosmetikou. I když je u nás v posledních letech čím dál tím populárnější. Většina žen (66 %) si ji pořídí jen za příznivou cenu. Pětina Češek dává přednost eko kosmetice bez ohledu na cenu a 13 % uvedlo,že je ekologický aspekt nezajímá.

Pro většinu žen líčení patří do každodenní ranní rutiny. Jen šestina dotazovaných Češek se nelíčí vůbec a naopak 39 % nosí make-up každý den. Více než polovina chodí nalíčená jen občas a desetina při zvláštních příležitostech.

Jak vyplývá z dotazníku, mezi nejoblíbenější kosmetiku v Česku řadíme řasenku, make-up, rtěnku nebo lesk na rty a také tužku na obočí a korektor. 

Foto: Picodi

Reklama