Odborníci z Pantone Color Institute v New Yorku každoročně vyhlašují barvu roku, udávající trend v mnoha oblastech včetně designu, interiérů a samozřejmě také módy. Letošek se nese na vlně sytě korálové, symbolizující optimismus, hravost a navozující pozitivní náladu. Šatníky se proto zaplnily tímto jemným, a přitom teplým odstínem, který obzvlášť v nadcházejících chladnějších dnech přináší pocit hřejivosti.

Korálovou to ale nekončí! Své místo na výsluní si našly i další variace červené, například terakotová či cihlová, a oranžové – od jemné lososové až po výraznou dýňovou. Tyto barvy se objevují rovněž jako kontrastující detaily či linie zvýrazňující švy. Akcentují tak oděvy v tlumených barvách jako je šedá a černá. Svou roli hrají i na doplňcích jako jsou čepice nebo batohy – outfitu tak dodávají celkový výraz a styl.



Návrat k přírodním tónům je patrný také u dalších barev, ať už jde o odstíny hnědé (od béžové přes kaštanovou a rezavou až po tmavou kávovou) či barvu podzimního žlutého listí. Naleznete je nejen na svrchních oděvech, ale i na funkčním oblečení, jež zaručuje pohodlí a teplo i v nepříznivém počasí... „Naší specialitou je spodní vrstva funkčního prádla, která zemitými tóny získává na originalitě a lze ji využít i samostatně třeba na cvičení nebo běh,” říká Žaneta Fidrantová, zástupkyně norské firmy Kari Traa. Právě oděvní značky ze země fjordů jsou synonymem pro kvalitní a hřejivé oblečení z přírodních materiálů. Patří mezi ně rovněž výrobci Bergans, Devold či Dale of Norway, přední světový producent vlněných svetrů. I u těchto kousků lze zazářit v odstínu červené, jež ostře kontrastuje s bílou, a ruku v ruce vytvářejí výrazný outfit. Mezi další oblíbené variace se řadí kombinace bílé a modré, černé či béžové. K designu neodmyslitelně patří norské vzory vycházející z tradičních krojů bunad.

Kromě nich zdobí severské módní kousky další motivy inspirované přírodou, jako jsou vlaštovky nebo jemné lístky. Přinášejí tak poklidnou energii a zářivý optimismus nejen při procházkách lesem a výletech do hor, ale i v každodenním městském shonu.

Více na NORSKAMODA.CZ

Reklama