Kontaktovala nás čtenářka Judithka, která vyhrála soutěž o poukázku FAnn v hodnotě 1000 korun. Neobdržet takovou cenu jistě zamrzí, tak nám Judithka napsala, jestli nevíme, co se s poukázkou stalo.
Neměli jsme nejmenší tušení, protože poukázku jsme odeslali s dalšími výhrami 30. října. A tak jsme Judithce poslali číslo zásilky opsané z archu a poprosili ji, zda by se neinformovala na své poště. Jak to dopadlo?
Žádná taková zásilka neexistuje
„Na poště bohužel zásilka není,“ napsala nám Judithka: „Navíc mne tam informovali, že toto číslo zásilky, které jste mi poslali, není patrně kompletní. Mělo by na konci obsahovat ještě jedno písmeno... nicméně jsem do internetového sledování zásilek na stránkách České pošty přidala k číslu střídavě všechna písmena abecedy a stejně mi vždy vyběhlo, že zásilka není v evidenci... Tak bohužel asi nezbývá než balíček reklamovat.“
A tak se také stalo. Zašli jsme na pobočku České pošty, kde jsme zásilku podávali. Zástupce vedoucího nedělal s reklamací nejmenší obtíže. Když jsem mu vysvětlil, co se stalo, chytil se za hlavu a prohlásil: „To snad není možný, takový amatérizmus. Vždyť jsou ty kódy vždycky stejný.“ Zadal ve svém systému X na konci čísla a zjistil, že zásilka byla podána skutečně 30. října, což je ovšem vše.
Kam se zásilka poděla?
Máte-li pocit, že na České poště jsou nejen hodní, ale i zlí skřítci, asi se nemýlíte. „Od nás odešla do Michle,“ řekl nám pan poštmistr, „je možné, že třeba zůstala zachycená v pytli - to se občas stává - a někam se zatoulala.“
„A co teď s tím?“
„Napíšeme reklamaci a uvidíme, buď se zásilka najde, nebo dostanete zpátky pojistné 1000 korun a poštovné.“
„Jak dlouho to bude trvat?“
„Obvykle deset dní, ale je to celé záležitost Středních Čech, tak by to mohlo jít i rychleji. Každopádně vás vyrozumíme.“
Vypsali jsme reklamační list, na podací arch se zásilkou nám bylo vystaveno potvrzení, že byla zásilka reklamována, a rozloučili se.
Jak to tedy je?
Pocit z celé té události? Mírná zahořklost. Proč nám na jedné pobočce Pošty řeknou to a na druhé ono? Navíc zkušenosti naší sekretářky Kláry s podáváním cenných zásilek nejsou valné: „Často, když pojistím zásilku na nějakou větší sumu, tak se na poště ztratí,“ říká.
Prozkoušeli jsme i oficiální poštovní sledování zásilek na internetu, které nám ovšem řeklo totéž, co čtenářce Judithce; totiž, že zásilka tohoto podacího čísla není v evidenci...
- On-line sledování zásilek najdete zde: www.cpost.cz
Tak uvidíme, jak se celá věc vyvrbí. Každopádně vás budeme informovat.
Jaké jsou vaše zkušenosti s poštovním šimlem?
Nový komentář
Komentáře
Teda drsne... Nastesti zkusenosti s tim nemam a snad nikdy mit nebudu.
Jo a to pojištění je za pár korun...
Když posílám věc, u které mi opravdu záleží na doručení a ztráta by byla průšvih, tak ji pojistím klidně na 10 000,- a pošlu jako cennou zásilku. Doporučených se mi už ztratilo dost, o obyčejných nemluvě, ale cenná ani jedna. Asi si dávají bacha nebo si rozmyslí ji ukrást, když vidí, že by museli vysolit 10 000, to už by se o takovou ztrátu (nebo "ztrátu") asi začalo zajímat vedení :-)
Posílám takhle třeba knížky, které vracím nakladateli. Knížka sama o sobě má cenu pár stovek, ale kdyby se ztratila, tak by to byl problém, protože on má třeba jen jeden exemplář, a tak by si další musel nechat poslat ze zahraničí... Takže si pojistím, aby pravděpodobnost ztráty byla co nejnižší, a kdyby se nedejbože ztratila, tak alespoň dostaneme za ty problémy slušnou finanční náplast.
S poštou máme věčné problémy-ztracené balíky,nedodané noviny,dopisy pro někoho jiného v naší schránce a naopak mi kolikrát někdo přinese dopis z druhého konce vesnice pro nás,dopis putuje po celé republice atd. A slogan DNES PODÁTE-ZÍTRA DODÁME to je bohapustá scifi,mě šel balík pro známou týden! Za hodně peněz málo muziky,jinak to neumím nazvat.
Naštěstí se mi nic podobného nestalo,ale myslím si,že čím víc platíme-tím jsou služby horší-co vy na to??
pajda — #42
to je jednání 
, ach jo
pajda — #43 průšvih je, že klientem je odesílatel - i když to poškodí především tebe. Ale reklamovat to musí ten, kdo podával balík - jestli to šlo z ciziny, tak nevím, zkusím se ti zeptat.
Jinak podle informací z dnešního rána balík "vypadl ze systému" na české celnici a máme ho reklamovat. To si teda opravdu pomůžeme...jak je možné, že když pošta garantuje dodání zásilky do dvou dnů (samozřejmě řádné podložené vysokou cenou) a trasování po celou dobu, tak ani po týdnu od "vypadení ze systému" nikdo na poště nic nepodnikne a klient je musí složitě otravovat?
rae — #39 tady se v sobotu nedělá, 8 hodin mají podle informací z jejich nadřízené pošty. Jsou u nás dvě . jedna za přepážkou, druhá má úvazek kratší a měla by roznášet poštu, ale nedělá to.
Mimochodem jsem zkusila hledat balíček, který se ztratil teď - 19. 11. jej z holandské celnice poslali do ČR a od té doby o něm nevíme. Zatelefonovala jsem na EMS a první reakce byla "to není balík České pošty a nikdy nebyl!". Když jsem paní upozornila, že já jej vidím, v jejich systému, zavrčela "No tak je, ale stejně prd víte, kde se ztratil" a víc jsem z ní nedostala...
Suzanne — #33 Na tohle existuje plná moc k převzetí pošty určené do vlastních rukou, která se dá vyřídit u notáře a pak na poště
Lilly anne — #38 Mé kamarádce nechávala doručovatelka balíčky zaplacené převodem na sloupku plotu. Když takhle objevila balíček s nikovým parfémem v hodnotě 5.000 Kč, byla opravdu nadšená
Zdendula — #37 reklamační podmínky
Reklamace poštovních zásilek
Odesílatel nebo adresát může do jednoho roku
od podání poštovní zásilky u kterékoliv pošty reklamovat její dodání.
Na základě reklamace podnik zjistí, zda a jak byla poštovní zásilka
dodána. Podmínkou pro uplatnění reklamace je předložení originálu a
nebo opisu podací stvrzenky.
Pro reklamaci dodání
poštovních zásilek adresovaných do zahraničí platí obdobné zásady s
tím, že reklamace musí být uplatněna ve lhůtě do 6 měsíců od podání
poštovní zásilky. Lhůty pro vyřízení reklamace nejsou závazně stanoveny.
Zjistí-li
se při dodávání v místě určeném v adrese, že dodávaná poštovní zásilka
je poškozená, zásilka se nedodá a bude uložena na poště, na které bude
reklamace projednána. Adresát může požadovat, aby poškozená poštovní
zásilka byla na poště před jejím dodáním otevřena a zjištěn rozsah
jejího poškození.
Reklamovat poškození lze i dodatečně,
ale jen v tom případě, že nebylo patrné už při dodání. Taková dodatečná
reklamace je možná jen do dvou pracovních dnů po dodání. Nejvhodnější
je reklamovat poštovní zásilku u pošty, která ji dodala. Reklamaci však
přijme kterákoliv pošta. Podmínkou dodatečné reklamace je předložení
poštovní zásilky v tom stavu, v jakém byla dodána, nebo, není-li to
možné, tento stav hodnověrně doložit.
Pro reklamace poštovních zásilek došlých ze zahraničí platí obdobné zásady.
celé znění dodacích podmínek pošty zde
pajda — #36
- na nedodané zásilky funguje reklamace - každý balík je automaticky pojištěný na 500,- a za malý příplatek - tuším 13,- ho lze pojistit na 5 tisíc
na těch 8 hodin jsi přišla jak? tady začátkem roku zavedli polední dvouhodinovou pauzu - takže od 8 do 11 od 13 do 18 + sobota dopoledne - dvě pošťačky vyhodili úplně a ostatní mají úvazek 5,5 hodiny. Někde na malých poštách doručovatelka sedí těch pár hodin za přepážkou + má hodinu na odbavení toho, co přijme a má úvazek třeba 4 hodiny denně, jinde má o pár hodin víc - to roznáší po vsi. Prostě přijde nařízení, změna úvazku, a ber nebo jdi.
Jak vás tu tak čtu, u nás jsme na tom ještě dobře. Sice se jednou stalo, že nám jakýsi poštovní filuta zaklesl balík mezi šprušle plotu nad schránkou, kde ho mohl vzít kdokoliv, bydlíme u rušné ulice, a ani nezazvonil. Naštěstí jsme ho viděli z okna. Výjmečně že pošťačka nepřinese balíček co máme na poště, ale to je pak urgujem telefonem a další den v podstatě musí. Jinak v dosahu máme 2 pošty, na jedné je tradičně docela vylidněno, velmi dobrý dojem tam na mě nedávno udělala jedna paní, co se mnou ochotně pátrala po balíčku, co jsem čekala - i když měl přijít poštou kvůli ceně, poslali ho PPL (za tu samou částku jako poštou, nepochopila jsem) a já zrovna neměla v provozu telefon, ale nakonec přijeli i tak. Na druhé už zavedli vyvolávací systém, kde si člověk vezme papírek s číslem, to je fajn, člověk si sedne, když je lidí moc, zajde si něco koupit... Vždycky nám zatím přišlo co mělo v dobrém stavu, i když hodně objednáváme na netu. Jen před 2 týdny jsem něco brala z ebay a ještě není, ale zas budou Vánoce, tak to je asi ono. Ale co od vás čtu, to jsou horory.
také mám s českou poštou ty nejhorší zkušennosti, reklamační řád u nich vůbec nenajdete, nedávno mi přišel balíček s porcelánem - pochopitelně rozbitý, bohužel jsem marodila a nemohla jít zásilku reklamovat tentýž den ( navenek při přebrání od doručovatele nejvila žádné známky poškození), reklamovala jsem ji tedy až za 2 dny kdy jsem šla k lékaři. Nejdříve mne vypoklonkovali že se reklamuje do 24 hodin. Šla jsem domů a hledala na netu nějaké informace - nalezeno celkem nic. Naštvaná jsem tam šla znovu a chtěla jsem vidět nějaký reklamační řád - neexistuje - jen nějaké pokyny, které sama úřednice hledala 1/4 hodiny ale našla a zjistila že reklamuji včas.
Bohužel stejně mi reklamaci zamítli že bylíček nebyl dostatečně zabalen ( podle mne byl - odvolala jsem se).
Dle jejich pokynů musíte křehké zboží zabalit tak aby vydrželo pád ze 120cm výšky - no to nechápu proč připlácím 30,-kč za nálepku křehký když s tím klidně třísknou o zem.
rae — #31 asi tě nepotěším, ale v posledních týdnech se mi ztratila už třetí zásilka. Prostě "vypadnou" ze systému a kliente, nakašli si.
Samozřejmě že to nejsou věci za pár korun, ale dražší záležitosti.
A vykládat, jak je na poště frmol? Hmmm...úřední hodiny u nás mají od 8 do 10 a pak od 14 do 15. To se tedy opravdu přetrhnou, když uvážím, že by měly dělat 8 hodin denně...několikrát se stalo, že kabelu s dopisy pošťačka "zapoměla" u někoho na klice u dveří a prostě odešla domů. Míněno tím se všemi dopisy, pro celou vesnici. Doručila jen věci pro obec a pro starostu. A jak potom řvala, když kabelu našla na klice pošty s velkou cedulí "kdo tady má dopis, ať si ho vezme!"
tak to je bordel!!! mě teď dorazil balíček s výhrou, zdál se mi takový divný, byly tam 2 věci z kosmetiky, ale být třeba 3 ? kdo ví?
titulek zněl,, naše pošta,,
mi máme u nás na vesnici taky super poštačku,vyhoví-prostě bezva,ale do prčic-kde mám vstupenky co mi měli příjíd koncem září???kde se to seká????
pak to vždy od..rou jen a jen doručovatelky...já té naší nevynadala.vím,že ta za to nemůže-tak kdepak má normální občan hledat toho červa::___--___?????
tento problém není na konečné poště,to vím stopro
wich — #32 To je taky běs
Ta naše to dělá výhradně na naši žádost. A myslím, že tohle by mělo jít, prostě určím oficiálně člověka, který může převzít vše, i to, co je do vlastních rukou apod. A to nejde. Takže to řešíme obcházením. Nejhorší je, že na poště mi kupříkladu nedají zásilku, když se prokážu řidičským průkazem, kde je fotografie a vše, co potřebují. To bych se vztekla. To je to tupé rigidní dodržování příkazů, které mě tak dráždí.
rae — #31 Ono by možná stačilo, kdyby se zaměstnankyně (a obvykle je to problém žen, nikoli mužů, kteří tam pracují) chovaly k zákazníkům jako ke klientům, nikoli ke stádu, které je obtěžuje. Trochu konkurenčního tlaku by neuškodilo.
Suzanne — #29 Nám už takhle jednou problém vznikl a podávali jsme stížnost. A listonoška předává doporučená psaní do vlastních rukou tchánovi vesele dál
Tak jsme aspoň domluvení, že nám aspoň zavolá...
Katy.. — #28 nechci nijak hájit chyby pošty - je jich spousta. Kdo jste ale neviděl provoz v zákulisí, těžko pochopíte - schránka + všechny dopisy z pošty se sbírají každou hodinu (v určených časech), všechny se musí orazítkovat a do určité hodiny (mezi 16-17) roztřídit na doporučené a obyčejné a navíc na ty v místě a mimo okres (každý pytel), stejně tak balíky a balíčky. Ve stejné době přiveze balíkář nedoručené balíky (na průměrné poště v téhle době 150-200 balíčků denně) - ty se musí zaevidovat, zapsat, uskladnit, zapsat datum, kdy mají být vráceny. Spočítat peníze, dát do trezorů. Mezi tím, co stojíme ve frontě je to "vzadu" pěknej fofr. Každá ta baba na přepážce za sebe, tak proto se střídavě zavírá - vždycky musí fungovat aspoň jedna poštovní a jedna peněžní. Po tý pátý přijede ještě jedno auto - po zavíračce a sesbírá zase roztříděnou poštu za poslední hodinu provozu. Nejsem pošťák, jen pozorovatel - v tý největší špičce, když jdou lidi z práce, dělá všechno co má ruce, aby byla pošta vypravená podle předpisů - protože se vhazujou kontrolní dopisy a kontroluje se jestli "došly" na místo určení a včas.