Pošta

Kontaktovala nás čtenářka Judithka, která vyhrála soutěž o poukázku FAnn v hodnotě 1000 korun. Neobdržet takovou cenu jistě zamrzí, tak nám Judithka napsala, jestli nevíme, co se s poukázkou stalo.

Neměli jsme nejmenší tušení, protože poukázku jsme odeslali s dalšími výhrami 30. října. A tak jsme Judithce poslali číslo zásilky opsané z archu a poprosili ji, zda by se neinformovala na své poště. Jak to dopadlo?

Žádná taková zásilka neexistuje

„Na poště bohužel zásilka není,“ napsala nám Judithka: „Navíc mne tam informovali, že toto číslo zásilky, které jste mi poslali, není patrně kompletní. Mělo by na konci obsahovat ještě jedno písmeno... nicméně jsem do internetového sledování zásilek na stránkách České pošty přidala k číslu střídavě všechna písmena abecedy a stejně mi vždy vyběhlo, že zásilka není v evidenci... Tak bohužel asi nezbývá než balíček reklamovat.

A tak se také stalo. Zašli jsme na pobočku České pošty, kde jsme zásilku podávali. Zástupce vedoucího nedělal s reklamací nejmenší obtíže. Když jsem mu vysvětlil, co se stalo, chytil se za hlavu a prohlásil: „To snad není možný, takový amatérizmus. Vždyť jsou ty kódy vždycky stejný.“ Zadal ve svém systému X na konci čísla a zjistil, že zásilka byla podána skutečně 30. října, což je ovšem vše.

Kam se zásilka poděla?

Máte-li pocit, že na České poště jsou nejen hodní, ale i zlí skřítci, asi se nemýlíte. „Od nás odešla do Michle,“ řekl nám pan poštmistr, „je možné, že třeba zůstala zachycená v pytli - to se občas stává - a někam se zatoulala.“

„A co teď s tím?“

„Napíšeme reklamaci a uvidíme, buď se zásilka najde, nebo dostanete zpátky pojistné 1000 korun a poštovné.“

„Jak dlouho to bude trvat?“

„Obvykle deset dní, ale je to celé záležitost Středních Čech, tak by to mohlo jít i rychleji. Každopádně vás vyrozumíme.“

Vypsali jsme reklamační list, na podací arch se zásilkou nám bylo vystaveno potvrzení, že byla zásilka reklamována, a rozloučili se.

Jak to tedy je?

Pocit z celé té události? Mírná zahořklost. Proč nám na jedné pobočce Pošty řeknou to a na druhé ono? Navíc zkušenosti naší sekretářky Kláry s podáváním cenných zásilek nejsou valné: „Často, když pojistím zásilku na nějakou větší sumu, tak se na poště ztratí,“ říká.

Prozkoušeli jsme i oficiální poštovní sledování zásilek na internetu, které nám ovšem řeklo totéž, co čtenářce Judithce; totiž, že zásilka tohoto podacího čísla není v evidenci...

Pošta

Tak uvidíme, jak se celá věc vyvrbí. Každopádně vás budeme informovat.

Jaké jsou vaše zkušenosti s poštovním šimlem?