Foto: Shutterstock
Velký ohlas vzbudil facebookový status, ve kterém se lékařka svěřuje, že začíná cítit profesní beznaděj. Denně se prý ve své ordinaci setkává s tím, že děti vlivem pandemie covid-19 skončily se sportem. Zavřené jsou nejen školy, ale i nejrůznější sportovní aktivity. To se u některých projevuje přibíráním, ale problém je i v tom, že děti začínají být apatické a je jim to jedno.
Pediatrička se tedy ptá: Proboha proč jsme obětovali děti? Tamara Polášková sdílela také odkaz na petici Nesmíme obětovat děti! Žádáme vládu, aby školství zařadila mezi své nejvyšší priority. V jednom z předšlých statusů bilancovala dětská lékařka uplynulý rok ve své ordinaci. Pozorovala prý obrovský nárůst depresí u dětí, hlavně v pubertálním věku, dále se setkala ve větší míře s nezájmem o okolí mezi školáky prvního stupně a stoupl i počet případů sebepoškozování. Více dětí také vyžaduje logopedickou péči.
V podobném smyslu jako pediatrička se vyjádřila i spisovatelka Radka Třeštíková na svém Instagramu. Ta s hastagem nedelejmezdetivezne sdílela prohlášení, ve kterém jako matka dvou dětí upozorňuje, že dětem chybí širší sociální skupina. Podle ní potřebují kamarády, motivaci, sport, a hlavně vzdělání.
Nový komentář
Komentáře
Některé předměty se dají vyučovat v příznivých jarních, letních i podzimních měsících v přírodě. Též dotované školy v přírodě by to vyřešily. Co se týče sportu - rovněž dotované sportovní programy a lyžařské zájezdy např. do našich hor - za předpokladu dodržování hygienických opatření. Soukromý zároveň veřejný sektor by vzájemně spolupracoval. To by musela být vůle 1) veřejného sektoru 2) soukromého sektoru. Paní doktorka má pravdu. Jenže to by se musel úplně vypracovat systém vzdělávání dětí a mládeže v období zdravotní krize. V případě možností v nepříznivých měsících pokračovat v digitální výuce. Dále vyučovat to, co potřebují děti pro kvalitní život, budoucí volbu povolání i mezilidské vztahy. Reforma školství a vzdělávání zároveň musí být přizpůsobena současné době. Pro učení a vzdělávání samozřejmě využít vytvořenou harmonizaci mezi veřejným i soukromým sektorem.
taky nechápu, proč lékaři nechávali děti doma jen "po telefonu", bez vyšetření, bez testů (tím nemyslím jen na Covid). Pak se diví, že se mezi dětmi šířily nemoci. Zrušením prezenční školní docházky a mimoškolních aktivit dohánět neschopnost hygieny a lékařů je fakt zrůdné.
Paní má pravdu. Jenom bych k tomu dodala - nedělejme vězně z nikoho. Přestaňme si konečně hrát tuhle bojovou hru na pandemii, která evidentně nemá žádné výsledky. Vraťme se k normálnímu životu se vším všudy. Na světě jsou nemoci a umírá se na ně. Vždycky to tak bylo. Není nejmenší šance zvítězit nad přírodou. Ten virus tady prostě je a zůstane. Jestli si kvůli němu zničíme vlastní mnoho století budovanou civilizaci, tak to bude úplně zbytečné. Dětem jsme už teď zařídili nezáviděníhodnou budoucnost, ale ještě je čas to zastavit, a začít likvidovat následky, i tak to bude práce na dvě generace nejméně. Takhle to prostě dál nejde, jestli nechceme skončit zpátky v jeskyni, v době kamenné.