Vážená Ajo a ženy-in,
v pátek jste se u mého článku o Elišce Přemyslovně "Snědá matka otce vlasti" dožadovaly zdrojů, ze kterých jsem při psaní článku čerpala. Nestačilo Vám mé vyjádření, že se jedná asi o 11 odborných publikací. Proto je uvádím a zároveň se omlouvám, že nejsou uvedeny všechny - navštěvuji místa spojená se životem osobností, které mne zajímají, nebo výstavy či přednášky - v těchto příkladech si dělám poznámky nebo spoléhám na svou paměť.
Velké dějiny Koruny české II., III.
Vratislav Vaníček, Paseka
Století posledních Přemyslovců
Josef Žemlička, Melantrich 1998
Dějiny markrabství moravského
Rudolf dvořák, LMKMa 2000
Toulky českou minulostí 2
Petr Hora Hořejš, Baronet 1997
Dějiny zemí koruny české v datech
František Čapek, Libri
Eliška Přemyslovna, Královna česká
Božena Kopičková, Vyšehrad 2003
Ženy a milenky českých králů
Čechura-Hlaváček-Maur, Akropolis 2000
Ilustrovaná encyklopedie
Encyklopedický dům 1995
České země v letech 1310-1378 - Lucemburkové na českém trůnu
Jaroslav Čechura, Libri 2005
Král diplomat
Jaroslav Spěváček, Panorama 1982
www.royal-history.html
Bohužel nemohu uvést přesné zdroje informací, které jsem se dozvěděla při návštěvách památek spojených s Přemyslovci a Lucemburky, např. Zámek Zbraslav nebo z výstav jim věnovaných - např. Václav II. Kutná Hora - tuším r. 2002. Poslouchala jsem výklad nebo si zakoupila příručku výstávám věnovanou.
Taktéž jsem přelouskala Kroniku tzv. Dalimila s vysvětlivkami, která mi byla před rokem zapůjčena. Vyšla tuším v r. 2004, nakladateství neznám. Autor je taktéž neznám - myslím kroniky.
Doufám, že Vám všechny výše uvedené informace budou stačit. Články o historických postavách nebo významných osobnostech budu psát dále, ale Vámi tak požadované zdroje budu uvádět minimálně. Naposled jsem tak činila při psaní seminárních prací při studiu, kdy to bylo samořejmě nutné a mé profesory to zajímalo. Pro magazín Žena-in seminární práce nepíši. Sumarizace výše uvedených zdrojů mi trvala téměř hodinu.
Děkuji za pochopení
S úctou
Mira Šindrbalová
P.S.: o víkendu jsem procházela noviny a časopisy, které považuji za seriózní - MFDnes, Lidové Noviny, deníky Bohemia, časopisy Reflex, Instinkt a Koktejl. U žádného článku o historii, známé osobnosti, z kultury atd. jsem nenašla zdroje. To jen na okraj.
Nový komentář
Komentáře
Kekka:
zejména třeba Spěváčkovy a Žemličkovy tisícistránkové elaboráty označit za populistické, neseriózní publikace... kdes studovala, prosímtě?
Mira: a tyhle zdroje Vám u seminárních prací prošly? Tak to nám vždycky říkali, že to jsou populistické, neseriózní publikace. Kde jsi studovala?
Aja:
tak to vidíš, já ji ani slovíčkem nejmenovala a zas jsem na černé listině
Takže se klidně bavte, v pracovních přestávkách nejvíce!
takže Mirko Šindrbalová, klidně pište dál, klidně opisujte dál, já jsem chtěla zdroj spíš z toho důvodu, že když mě nějaké povídání o osobnostech, či událostech, zaujalo, ráda bych si přečetla více ze stejného zdroje, protože, jako každý, průměrně vzdělaný, člověk vím, že zdrojů je mnoho, velmi různé kvality a citováním zdrojů bych měla aspoň ulehčený výběr těch kvalitních. Nevadí, já si poradím.
Navíc, pobavení na tomto serveru hledám jinde.
Mila Miro Šindrbalová, nejvíc tomu vždycky rozumí ti, co o tom vědí nejméně. Nenech se otrávit, ty články jsou skvělé a poměrně logicky předpokládám, že Kateřinu Velikou jsi asi neznala, potažmo zbylo čerpání ze zdrojů. Nepíšeš vědeckou práci. Pokud naše "intelektuálky" potřebují zdroje - patrně proto, aby si mohly téma podrobně prostudovat - v horším zařadit na povinný seznam četby - jest zde vědecká knihovna. Ačkoliv Tě tím možná urazím, nepovažuji Ž-in za intelektuálský server, ale za zpříjemné zpestření přestávek v práci. Co píšeš je bezva.
Miro, nedej se otrávit. I když s některými tvými názory (či spíše vyznění článků) nesouhlasím, přinesla jsi na tenhle server témata, která se tu dřív nevyskytovala - a to je moc dobře. Jako kolegyně-novinářka ti držím palce. A se zdroji máš pravdu - ty se píší pouze ke článkům v odborných médiích.
Miro, Miro... Ze ses na ne nevyprdla.
Susina:
Majucho, Tvé přesvědčení, že se na akademické půdě hloupí lidé nevyskytují, se mi líbí
. Patrně se naše zkušenosti poněkud liší.
satane satane za co :))
jak stokrat nic umorilo osla :)
Markýza: ano, potvrzuji, že to, co Markýza píše, jsou skutečně její vlastní zdroje...
Kaliban: podívej, já když něco opíšu - tak tam mám zdroj, pokud si něco hodím na papír z vlastní hlavy, tak snesu i případnou kritiku, nemyslím si, že je hloupé, ozvat se, když u textu o historických osobnostech či událostech chci mít uvedený zdroj - byť by to byla učebnice dějepisu pro gymnázia, ale zakejhat si tu, když mě někdo upozorní, že právě u historických článků by měl být zdroj, prostě proto, že si nikdo o nikom nemyslí, že si to pamatuje, to je hloupé.
Jo a to, co píšu já opravdu zdroje nepotřebuje
Markýzo a Ajo - čím se živíte Vy? A co jste v životě už napsaly? Pošlete mi nějak text, ráda si jej přečtu. Připadáte mi trošku hloupé.
Mira Šindrbalová:
chodite tu jako redaktorka s kuzi na trh... musite pocitat s kritikou
. Ale Vaše články se mi libi... ten o Edith Piaf, o Kateřina Veliké i tenhle
jé Miro to je mi líto, že ti to leželo v hlavě celý víkend, to byla z mé strany jen taková drobná úvaha, kterou jsem hned pustila t hlavy
S tvými citaceni a necitacemi nemám problém, piš si jak chceš..čistě TVOJE věc( ostatně já to většinou stejně nečtu a na tento server určitě nechodím pro poučení, ale pro zábavu
)
S tvými citacemi mám problém jen jediný- pokud tam jsou- napiš OPRAVDU podle čeho jsi článek ve skutečnosti napsala: budu konkrétní- myslím tím článek o Edith Piaf- nebo jsi nás tenkrát nechtěla uvést do rozpaků tou nepříjemnou podobností tvého článku a článku již dříve jinde publikovaného???
Aja:
nic si z toho nedělej, jsou novináři a novináři, někteří na to mají a jiní zase ne
, evidentně jsme narazily na to druhé, až napíše nějaký článeček vlastnohlavně budeme se divit
Lenika: jo a musí se u toho zabodnout kopí do země
Tuhle scénu miluju.....a pak jak všichni zas to koppí vytahujou, když se navrhne sňatek
Ono je rozdíl, jestli se kopírují celé odstavce nebo se přečtou a pak se píše vlastními slovy
Ale kdo nechce pochopit, tak nepochopí
Tohle mi připomnělo scénu z jednoho dílu Vinnetou:
"Boj! Boj! Boj! Boj!"
Paní Šindrbalová, nenechte se prosím otrávit a odradit rýpalkami, Vaše články tady patří k nejzajímavějším