Dobrý den.
Šít umím a dokonce i nyní si občas něco ušiju. Dnes, i když je to mimo téma, se s vámi ale chci podělit o nádherný příspěvek k dopravě.
V roce 1923 řešili obecní zastupitelé Čechovic (část Prostějova) problém s jízdou automobilů, kdy „osadou projíždí nyní týdně dvě až tři auta silná, vojenská, naložená senem pro erární potřebu, navíc na seně sedí i mužstvo. Kdyby mužstvo mašírovalo pěšky, ušetřena by byla každý týden jízda jednoho auta a zbývající dvě by měla obcí projíždět jen v době předem ohlášené, nejlépe v úterý a ve čtvrtek, by pořádek a klid nebyl narušován..."
První jízdní kolo je doloženo v Čechovicích v roce
Pak byl pár měsíců klid. Až s příchodem podzimu začaly přibývati výtky, že „na kole někdy šílenou rychlostí se jezdí a kolo, ač v místnosti zamčené, přece jen určitý zápach vylučuje ze sebe", a tak začátkem roku 1924 je jednáno na návrh obecního strážníka Raimra „o vyloučení kola stran smradu a zavazení"… Tak dostal kolař výpověď, přesněji byly mu nastaveny nesplnitelné podmínky. Přečtěte si je: „Stran různých nebezpečí se jeví, že cimra tato musí býti neustále prázdná, aby, když by přišel do obce nenadále nějaký důležitý pocestný, bylo ho kde ubytovati a v případě obecních spalniček (!) neb vypuknutí kolery by zde byla zřízena nemocnice obecní. Proto musí býti kolo před událostí takovou nenadálou nejméně jeden den jinde odstraněno." A „...strážníku obecnímu Raimrovi se dává zatím cimra k užití na zemňáky a jiné potřeby s ohledem k početné rodině jeho."
První problémy s dopravou v Čechovicích - Jaroslav Chytil.
In: Hanácký kalendář 2007
Zdravím a nejezděte na kole šílenou rychlostí...
alko
Uf, tak sice mimo téma, ale nádherný příspěvek :). Děkujeme :).
Mimochodem, jezdíte někdy na kole v šatech? :) Dřív se to dělávalo a já tak ještě na starém dámském kole taky jezdila, ale mám pocit, že dámská kola se vůbec nějak vytrácí...
Nový komentář