Než se člověk bezhlavě pustí do boje s kilogramy, měl by si proto stanovit cíle, které jsou reálné. Pokud to tak neučiníte, zažijete pouze zklamání, frustraci a vaše snaha o hubnutí se změní na další neúspěch a noční můru. Chci zdůraznit, že kilogramy a číselný úbytek na hmotnosti při hubnutí je pouze orientační údaj, ne rozhodující, protože o úspěchu - neúspěchu hubnutí vždy rozhodují oči resp. pohled do zrcadla. K čemu je deset kilogramová ztráta na hmotnosti, když tělo nezískalo pevnost, hustotu, nezlepšil se vzhled a ta únava je už téměř nesnesitelná? Ano, dá se snížit hmotnost za několik týdnů o 10 kg, ale pokud byste se podívali podrobněji na složení svého těla před a po hubnutí, zjistili byste, že vysoká část hmotnostního úbytku připadla na vodu a svaly. Vždyť hubnete přece primárně kvůli tomu, abyste lépe vypadaly (pravdou ale je, že hubnout by se mělo i kvůli zdraví), abyste byli atraktivnější, cítili se lépe, fyzicky zdatněji a sebevědoměji - a to už považuji za správný cíl, za správnou motivaci k tomu, abyste řešili otázku jak zhubnout.

Pokud čtete tyto řádky, určitě vám neunikly ani tabulky o výživových hodnotách potravin. Měly by se stát totiž základním vodítkem při sestavování každého jídelního lístku v redukčním režimu. Často se stane, že některá čísla překvapí a vyvedou z omylu. Nevědomost a konzumace nevhodných potravin dokáže lehce zkazit každou dietu. Naopak, pokud má člověk přehled a znalosti, spíše odolá chutnému pokušení a snadněji se zbaví nesprávných stravovacích návyků.

Kdy začít? Rozhodně ne v dobách, kdy je organismus ve stresu a vystaven extrémní duševní zátěži. Největší šance pro úspěch má člověk vyrovnaný, v duševní pohodě a přínosem je i nenucená podpora nejbližšího okolí. Změna životního stylu (nové stravování, trénink,…) vyžaduje pozornost a soustředění.

I díky osobním dávnějším zkušenostem z oblasti soutěžního fitness jsem se utvrdila, že i navzdory téměř zničující hladovce a vícestupňový tréninkem se pokles hmotnosti vždy zastavil. Pochopila jsem, že snížený příjem kalorií a zvýšený výdej energie pravidelným tréninkem je pouze jednou z částí „skládačky“, jejímž výsledkem je úbytek tukové tkáně a s tím spojený očekávaný pokles hmotnosti. Jednoduše, jsou zde i další faktory, které ovlivňují hubnutí a tento fakt byste měli akceptovat i vy pokud nemají být změny pouze krátkodobé - trénovat a hladovět, to není nejlepší způsob, jak dosáhnout trvalou změnu vašeho vzhledu!

Otázkou tedy je, jak byste měli postupovat, aby vaše hubnutí (přesněji, zbavování těla nadbytečného tuku) bylo z dlouhodobého hlediska úspěšné? Na co byste měli klást důraz a o co byste se měli snažit? Je čas říci si něco o reálně účinných postupech, které se při efektivním zbavování tělesného tuku úspěšně využívají - které to jsou?

  • Navýšení běžné fyzické aktivity během dne (shody, chůze, úklid) plus zařazení pravidelných sportovních aktivit do režimu. 
  • Zabránit zpomalování metabolismu (základní principy: nevynechávat jídlo, nehladovět, přiměřený příjem kalorií, správně rozložit energii a živiny během dne, dostatek tekutin i odpočinku). 
  • Trvalá změna stravovacího režimu, rozumná restrikce v příjmu kalorií. Důležité je plánování!Nejen co budu jíst a jak často, ale také kdy a kde budu jíst. 
  • Aplikace doplňků výživy schopných napomáhat při úbytku hmotnosti, především tukové tkáně, v případě optimálního použití a dávkování. DIET PROTEIN či proteinovou BE SLIM tyčinku  je vhodné použit jako rychlou svačinu. OMEGA 3 doplní stravu o prospěšné mastné kyseliny. L-CARNITIN a spalovač THERMOBOOSTER COMPRESSED CAPS lze zařadit před aktivitou a tím podpořit cestu k cíli.

Závěrem: Naučte svůj organismus na pravidelný přísun energeticky a živinově vyvážené kvalitní potravy spolu s pohybovou aktivitou, která je vzhledem k dosavadní kondici vhodná a hlavně vás bude bavit. Organismus si na pravidelnost zvykne a nebude mít tendenci energií šetřit.

Reklama