Silniční tunel pod nejvyšším vrcholem Evropy Mont Blanc zažil 24. března 1999 jednu z nejvážnějších tragédií, které mohou podobné stavby postihnout.

Svět tehdy šokoval ničivý požár, během kterého v tunelu pod horským masivem zahynulo 39 lidí. Spojnice mezi francouzským Chamonix a italským městem Aosta otevřená v roce 1965 byla přitom řadu let považována za jeden z nejbezpečnějších přechodů Alp.

V onen osudný březnový den roku 1999 v polovině tunelu před jedenáctou hodinou vzplanul margarínem a moukou naložený belgický kamion. Řidič, který jel z Francie, zabrzdil a rychle těžké vozidlo opustil.

Zastavily se také další nákladní i osobní automobily. Tah vzduchu pak způsobil, že se požár přenesl na více než tři desítky aut. V nich uhořelo nebo se udusilo 39 lidí.

Kombinace požáru paliva s vysokou výhřevností a přepravovaných produktů, mezi kterými byly pneumatiky, papír, pryskyřice a suroviny pro kosmetický a chemický průmysl, vedla k tomu, že v ohnisku požáru vystoupila teplota na 1000 ºC, což znemožnilo jakýkoliv zásah.

Hořelo 53 hodin!  Teprve po čtyřech dnech se francouzským požárníkům podařilo tunel zchladit. Pak nastala chmurná identifikace obětí, v mnoha případech spálených na uhel. Podle francouzského tisku se k identifikaci některých těl musela použít analýza DNA nebo zubů.

Tunel byl po požáru tři roky, do 9. března 2002, uzavřen.