Foto: Shutterstock

Ačkoliv je nejíte třeba celý život, i pravidelná konzumace ořechů od jeho druhé poloviny stačí na to, aby vám pomohly snížit riziko demence. Podle studie zveřejněné v časopise Age and Aging sledovali vědci na Singapurské národní univerzitě v letech 1993 až 2016 téměř 17 tisíc lidí, kdy zkoumali jejich stravování a následně kognitivní funkce.
 
Studie zjistila, že lidé, kteří začali konzumovat ořechy ve svých 40 letech dvakrát nebo vícekrát týdně, měli v 60 letech o více než pětinu menší problémy s pamětí, na rozdíl od těch, kteří jedli ořechy méně než jednou měsíčně.
 
Vědci dříve také zjistili, že konzumace ořechů může zlepšit myšlení, paměť a uvažování lidí až o 60 %, na rozdíl od těch, kteří ořechy nejedí vůbec. Tuto studii provedla v roce 2019 veřejná výzkumná univerzita v jižní Austrálii. Účastnilo se jí téměř pět tisíc lidí nad 55 let. Bylo zjištěno, že konzumace jen dvou čajových lžiček ořechů denně zlepšila jejich kognitivní funkce.

Reklama