shutterstock-1708606825.jpg

Foto: Profimedia

Při práci z domu je nejdůležitější udržet si rovnováhu. Mezi prací a domácími radostmi či starostmi. Mezi aktivitou a odpočinkem. I mezi pasivitou a fyzickým pohybem. Proč je to důležité? Kvůli výkonnosti, motivaci i zdraví. „Jakákoli nerovnováha, fyzická nebo psychická, se projevuje i na úrovni buněk a může mít vliv na oslabení imunity. Ta se může projevit nejen ve formě vyšší náchylnosti k nemocem, ale i poklesem pracovní výkonnosti a větší únavou,“ upozorňuje Ing. Adrián Doboly, odborník na imunitu z biotechnologické společnosti Natures.

6 rad, jak zvládnout práci z domu

1. Dodržujte režim: Vstávejte ve stanoveném čase, převlékněte se z pyžama, dejte si snídani. Vše dělejte tak, jako byste opravdu odcházeli z domu do práce. Dodržujte i přestávky na oběd či na kávu. Po skončení pracovní doby máte „padla“, není důvod řešit pracovní problémy, na ty bude čas zítra. Volný čas si rozvrhněte stejně, jako kdybyste fyzicky chodili do práce. Vyhraďte si čas na sebe, na děti, domácnost...

2. Mějte svůj pracovní prostor: Velmi pomáhá, pokud máte v rámci domácnosti svůj pracovní kout. Ať už to bude kancelářský stůl a židle nebo stůl v kuchyni, vy i vaši rodinní příslušníci byste měli vědět, že je to místo, kde pracujete a kde máte po ruce vše, co potřebujete.

3. Dělejte si pracovní plány: Jako byste byli v práci, každý den byste měli mít seznam úkolů, kterým se budete věnovat. Užitečné je mít i týdenní a měsíční plán. Měl by být reálný s ohledem na to, kolik času a sil vyžaduje splnění jednotlivých úkolů, abyste se ani nepřepínali, ale ani neměli pocit, že máte moře času a pak najednou prokrastinovali. Součástí plánu by rozhodně měla být i komunikace s kolegy. Během práce z domu je více než kdy jindy důležité komunikovat nejen elektronicky, ale i živě. Naplánujte si telefonáty, on-line porady. A pokud v práci neprobíráte vždy jen práci, ani nyní není důvod nevěnovat se chvíli i jiným tématům.

4. Dbejte na zdravou stravu: Výhodou práce z domu je, že si můžete dopřát plnohodnotné jídlo, a ne polotovar koupený kdesi v bufetu. Přednost dávejte chutným jídlům plným vitamínů, které vám pomohou udržet se v dobré kondici. V práci máte nárok na polední pauzu, tak si ji dopřejte. A pokud jste si během běžného pracovního režimu podporovali zdraví a imunitu i výživovými doplňky, i nyní je důvod užívat vhodné množství vitamínu C, D, B, hořčík, zinek, železo a betaglukan.

5. Natáhněte se: Dlouhé sezení za počítačem neprospívá svalům, zádům, očím ani mozku. A tak se i při práci z domu každé dvě hodiny protáhněte, udělejte pár kroků, změňte polohu.
Po práci si aspoň každý druhý den dopřejte procházku nebo běh na čerstvém vzduchu. „Přiměřený pravidelný pohyb nelze nahradit žádným vitamínem či doplňky stravy, přitom je nesmírně důležitý pro dobrou fyzickou i psychickou kondici. Každý z nás by měl na to myslet, a hlavně se pohybu věnovat bez ohledu na to, zda chodí do práce nebo pracuje z domu,“ uzavírá odborník na imunitu.

6. Napijte se: Při dlouhém sezení u počítače není problém zapomenout na pitný režim. Jeho nedodržováním se zbytečně zatěžují ledviny a hromadí se toxické látky v těle.

Reklama