Foto: Shutterstock

Syndrom počítačové myši, takzvaná myšitida, vzniká při přetěžování vazivových struktur a svalů ruky, zápěstí, předloktí i lokte, a projevuje se bolestí v těchto oblastech. Pokud nebudete ruku dostatečně uvolňovat a nenaučíte se s myší zacházet správně, hrozí, že dojde až k poškození nervů v podobě syndromu karpálního tunelu.  

Držte ji správně

Zdravotní komplikacím lze předcházet zejména správným úchopem. „Základem je dobrá ergonomie počítačové myši. Poté je důležité, aby volně položená ruka dlaní k podložce překrývala myš, která zapadne do jakoby vytvořené obrácené mističky. Prsty by neměly být pokrčené, ale naopak volně natažené. Zápěstí a předloktí horní končetiny musí být opřeny o pevnou oporu,“ říká primářka Infinity Clinic MUDr. Michaela Tomanová.

Nejlepší je vertikální

Co se týče správného tvaru a velikosti, nejlepší výsledky v rámci studií mají vertikální ergonomické myši, které ruku nejméně zatěžují, a jsou svým úchopem nejpřirozenější. Jejich velikost by měla být taková, aby volně zapadla do ruky. Vypadají takto.

Foto: Vertikální bezdrátová myš Tracer Flipper, 399 Kč (CZC.cz), Bezdrátová ergonomická myš Trust Verto, 499 Kč (Alza.cz)

Dalším důležitým opatřením jsou pravidelné přestávky, během nichž je vhodné si ruce protahovat. Dobrým řešením není podle primářky Michaely Tomanové ani touchpad na notebooku. „Při využívání touchpadu je ruka ve výraznější flexi, což způsobuje větší zatížení,“ uzavírá Michaela Tomanová.

Reklama