bd251c660c93a-obrazek.jpg
Obchodní ředitelka OLFIN Car Markéta Makydová
Foto: Quartier

Můžete přiblížit vaši profesní cestu? Co vás přivedlo až na pozici obchodní ředitelky OLFIN Car?
Začínala jsem jako disponentka prodeje vozů, kde jsem si osvojila klíčové obchodní dovednosti. Později jsem se přesunula na pozici prodejce osobních a užitkových vozů. S postupnou digitalizací trhu jsem se stala součástí týmu zaměřeného na online prodej a během krátké doby jsem vedla celé oddělení. Do společnosti OLFIN Car jsem nastoupila v roce 2014, nejprve na pozici vedoucí online oddělení, poté jako vedoucí značky Volkswagen, kde jsem měla na starosti dvě pobočky – v Hradci Králové a Trutnově. Právě na této pozici jsem se blíže seznámila s majitelem společnosti Viktorem Kuhnem, jehož vize a přístup mě velmi inspirovaly. Viktor je nejen vizionář, ale také člověk, který dokáže svým lidským přístupem motivovat a podporovat rozvoj týmu. Když mi letos v květnu nabídl pozici obchodní ředitelky, s pokorou a velkým respektem k jeho důvěře jsem tuto výzvu přijala.

Na co byste se chtěla v roli obchodní ředitelky zaměřit nejvíce?
Naše společnost je silným hráčem na trhu díky svému širokému portfoliu. Nabízíme sedm značek automobilů, máme devět poboček a navíc tři specializované provozovny na prověřené ojeté vozy. Díky tomu dokážeme oslovit opravdu široké spektrum zákazníků a nabídnout jim špičkové služby na míru jejich potřebám. Chtěla bych především udržet stávající výsledky a ideálně dosáhnout dalšího růstu. Je pro mě však klíčové zachovat ducha rodinné firmy, přestože máme zhruba 250 zaměstnanců. Věřím v sílu otevřené komunikace, protože spokojenost klientů začíná u spokojených zaměstnanců. Zvláštní důraz chci klást na značku Lexus, která v sobě spojuje prvotřídní kvalitu a výjimečnou péči o zákazníky. Mým cílem je, aby všichni naši klienti naplno okusili její exkluzivitu a jedinečnost. Chci přenést její know-how na ostatní značky v našem portfoliu, aby každý zákazník mohl pocítit stejný standard výjimečné péče.

Byly nějaké výzvy, které jste musela překonat jako žena v byznysu?
Určitě ano. Na začátku jsem měla určité obavy, protože náš kolektiv je převážně mužský a navíc jsem dříve byla na stejné úrovni jako moji kolegové. Přechod na vedoucí pozici přirozeně přinesl výzvy, zejména v oblasti nastavení nových pracovních vztahů a komunikace. Teď, po půl roce na této pozici, mám ale velmi dobrý pocit. Podařilo se nám vybudovat vzájemnou důvěru. Kolegové vědí, že za mnou můžou přijít s jakýmkoliv problémem nebo nápadem. Myslím si, že klíčem bylo ukázat, že i ve vedoucí roli vnímám týmovou spolupráci jako prioritu a vždy naslouchám jejich potřebám.

Jak byste zhodnotila již brzy uplynulý rok 2024?
Rok 2024 byl pro nás bezesporu rekordní. Dosáhli jsme 100% nárůstu objednávek, překonali hranici čtyř miliard korun v obratu a prodali nebo předali téměř pět tisíc vozů. To jsou výsledky, které v historii naší společnosti nemají obdoby. Navíc máme mnoho spokojených zákazníků, což je pro nás klíčové. Přestože byl tento rok plný úspěchů a rekordů, uvědomujeme si, že je stále prostor pro zlepšení.

Co si slibujete od roku 2025?
Chceme pokračovat ve vysoké kvalitě, na kterou jsou naši zákazníci zvyklí. Lexus je pro nás symbolem kvality – od samotných vozů až po péči, kterou poskytujeme našim zákazníkům. V roce 2025 bych ráda sjednotila standard kvality na všech našich pobočkách tak, aby každý zákazník dostal stejně špičkové služby bez ohledu na to, kam zavítá. Věříme, že kvalitní služby jsou tím nejlepším způsobem, jak oslovit i nové klienty. Šíření dobrého jména firmy skrze spokojené zákazníky je pro nás tou nejefektivnější reklamou.

Co byste vzkázala stávajícím zákazníkům, kteří s vámi spolupracují už řadu let, i těm, kteří vaše služby zatím nevyzkoušeli?
Našim stálým zákazníkům bych chtěla z celého srdce poděkovat za jejich důvěru a věrnost. Moc si vážíme toho, že se k nám opakovaně vracíte, a je pro nás radost být součástí vašich příběhů na cestách. Těm, kteří naše salóny nebo servisy ještě nenavštívili, vzkazuji: Přijďte, jsme tu pro vás a rádi vám ukážeme, co pro nás znamená opravdová kvalita – jak u našich vozů, tak v péči, kterou vám nabídneme. A na závěr bych ráda poděkovala i našim zaměstnancům. Bez jejich nadšení a každodenního nasazení by to prostě nešlo. Díky nim můžeme našim zákazníkům poskytovat služby, na které můžeme být opravdu pyšní.

Autor: Helena Karanská, foto: Quartier

TÉMATA:
BENZINKA