V režii masových cestovek se ocital v nikdy nekončícím koloběhu odletů a příletů turistů, které viděl poprvé a naposled. Tehdy si do svého deníku zapsal, že je pouhým prostředníkem k řešení stížností, a že nemůže projít ani hotelové lobby, aniž by ho klienti neodchytili k řešení dalších neřešitelných potíží, jako třeba špatný výhled nebo dlouhá cesta na pláž. Už tehdy si uvědomoval, že by to šlo líp. Jenže ne ve velké cestovce orientované na kvantitu. Zájezd do Egypta, kde je tříhvězdičkový hotel opravdu špatný, bývá laciný, a proto vždy turisty plně obsazený. Ale delegát, aby se bál vyjít z pokoje. Samozřejmě vycházel a trpělivě vždy všechny stížnosti klientů na recepcích hotelů tlumočil, přitom ale tušil, že tohle není to, co by chtěl. A tak to změnil.
Hrdina našeho příběhu se jmenuje Martin Šimek a vždycky si přál dělat věci jinak. Zkušenosti z velkých známých cestovek mu napověděly. Je potřeba lidi inspirovat, motivovat k poznávání světa, ne je zavřít do hotelového komplexu, odkud si nepřivezou nic, kromě nějakého zbytečného a předraženého suvenýru. O tom přece cestování není! Martin měl potřebu ukázat lidem svět, dokázat jim, jak je cestování krásné a naplňující, a jak člověka mění k lepšímu.
V tomto duchu psal svůj čím dál vyhledávanější blog, kam přidával i praktické tipy, co v které zemi vidět a čemu se raději vyhnout. Pro rady přicházeli jak cestovatelé, tak i průvodci. Zatímco z Martina se průvodce teprve stal. Konečně svobodně a podle vlastního přesvědčení ukazoval skutečným cestovatelům skutečný svět. Země tak, jak je ze zájezdů s klasickými cestovkami nemají šanci poznat. V tom se našel, v tom viděl smysl.
Nějak úplně přirozeně navázal spolupráci s těmi nejlepšími průvodci, které mu do cesty přinesly jeho blogové zápisky a cestovní kancelář byla na světě. A jelikož se i dál vše odvíjelo od původní myšlenky, dát lidem rady na cestu, název nové a nevšední cestovky zůstal ten původní, blogový.
Je to už mnoho let, co Radynacestu.cz vozí své klienty do dnes víc jak 80 zemí světa v rámci svých pečlivě přichystaných poznávacích i zážitkových zájezdů se stále nadšenými průvodci. Protože dělat to jinak se nakonec ukázalo jako nejen smysluplné, ale taky zábavné. Lidé s Radami na cestu poznávají skryté perly, které znají jen místní. Průvodci je vodí na místa mimo turistické pasti a dopřávají jim zážitky na celý život. Za dobrodružstvím se jezdí v malých skupinách a cestovatelé se vracejí nadšení. Protože se všude cítili jako místní. Což je nakonec to hlavní, o co pan Šimek, dnes už majitel úspěšné cestovní kanceláře, usiluje.
Firma vzešlá z ryzího cestovatelského nadšení jednoho člověka stojí už dávno pevně na vlastních nohou. Radynacestu.cz spojily vášeň pro cestování s výbornou organizací a strukturou, která šlape „za každého počasí“. Martinu Šimkovi stačilo jen nikdy neslevit ze svých zásad a obklopit se stejně naladěnými, zkušenými lidmi. Společně tady pro své cestovatele vždycky jsou. Naplno. To dělá Radynacestu.cz spolehlivým partnerem na cesty za poznáním, dobrodružstvím a zážitky.
Redakční tip: Pokud se chcete podívat na všechny zájezdy, které Radynacestu.cz nabízejí, podívejte se na jejich webové stránky nebo si můžete stáhnout katalog na stránce https://www.radynacestu.cz/katalog/
Nový komentář