Nějak mně včera přišlo líto mladé pokladní, která to schytala hnedle „z první“ za nefunkční holicí strojek v obchodním domě. Marně se ta nebohá žena snažila vysvětlit rozlícenému šedesátníkovi, že ona opravdu tento šmejd nevyrobila…
„Tak tohle si, dámo, klidně můžete vetknout do pozadí!! Jak si to představujete, prodávat takovýhle šmejdy? Já vás snad budu žalovat! Tohle si já dovolit ke svejm zákazníkům, tak jsem za tejden žebrák!“ vřískal rozohněný muž a fronta rostla…
Já nevím, že si vždycky vyberu frontu, kde těsně přede mnou se buďto zasekne kasa, nebo dojde ke stornu, přičemž než se připlíží někdo povolaný, mi šunka na pásu obroste lišejníkem. Případně se jako teď přiřítí nespokojený zákazník, který zde míní strávit dlouhé minuty pranýřováním zcela nesprávného jedince.
„ A opravdu si, pane, myslíte, že právě tato slečna doma na koleně po večerech vyrábí holící strojky?“ povídám, když muž vypadal, že počne stále více rudou slečnu mydlit vadným výrobkem do temene.
„Co kdybyste se s důvěrou obrátil na skutečného viníka a ponechal tuto nevinnou osobu pro nás, kteří zde trpělivě vyrábíme ďolík do podlahy?“
Sklidila jsem souhlasné mručení a pán po té, co nás všechny poslal tam, odkud není návratu, odběhl masírovat pána na informacích. Ať si chlapec užije, beztak si tam na rozdíl od slečny za kasou ohlodal nudou nehty až k loktům. Viník to také není, ale má čas.
Cestou domů mi ale došlo, jak často spíláme nesprávným lidem. Ať už fyzicky, nebo jen na dálku. Že ne?
Co sem ta nána zase leze s tou modrou obálkou? Ne, na vině není pošťačka. Tato nevinná bytost nejela ani na černo, ani nezaparkovala svůj vůz podél modrého pruhu. Viníka hledejme u zrcadla.
Kreténi blbý, co to je zase za omezení? Ježíši to je kolona na pět kilometrů! Které kretény máme teď na mysli? Silničáře, kteří se snaží zalepit výtluky zvící velikosti vojenského zákopu, nebo snad mráz?
Co jste mi to donesl? Vždyť se to nedá jíst! Tohle je podle vás roštěná? To je podrážka, pane, jak si to představujete? On si tenhle zmatený pingl opravdu vůbec nic nepředstavuje. On tu podrážku neuvařil a dost pravděpodobně ani neochutnal. Čili viník se nepohybuje po place, nýbrž po kuchyni. Ten chudák je jen první na ráně.
To víte, že pro mě můžete něco udělat, vy nádhero! Můžete mi laskavě říct, co jste mi to poslali za hausnumero za elektriku? To je jako účet za celý město? Vypadám snad jako Ježíšek? Už vás tam mám plný zuby! Věříte, že operátorka na PRE má třeba doma podobnou složenku? Že jediné, co pro vás tahle studentka na brigádě může udělat, je někam vás přepojit, nebo vám popřát hezký den?
Vy jeden amatére, jak se mám asi vecpat s tím kočárkem do toho vozu, když by se tam nevešel ani rohlík? Co tam kurňa na těch DP děláte, že jede jedna tramvaj za hodinu a ještě k tomu nacpaná? Ten pán, co se zoufale drží madla a cvrliká zvonečkem na zastávce, nevymyslel ani kapacitu vozu, ani jízdní řád, a už vůbec nedokáže ovlivnit počet chtivých cestujících. Jen se snaží přežít podobně naladěné spoluobčany.
A to dokážeme být ještě mnohem nespravedlivější. V našem hněvu pak jde veškerá racionální část naší bytosti často pěkně stranou. Jsme klidně schopni nadávat na cestovku za trvalý déšť na naší vysněné dovolené, na meteorology za to, že zase blábolí cosi o kroupách, když my jsme chtěli jet na chalupu, na psy, když se nám na podrážku nalepí cosi, co není součást naší vycházkové obuvi, a dokonce i na telefonní aparát za to, že vytrvale každou chvíli zvoní.
U některých věcí by stálo za to ponejprve se poctivě zamyslet, kam doopravdy nasměrovat svůj hněv. Někdy je cesta od problému k jeho skutečné příčině tak dlouhá a nepřehledná, že než dojdeme na konec pomyslné nitky, vztek by stihl dvakrát přejít a naše mozkové buňky a cévy by neutrpěly nepříjemnou facku od vzedmuté hladiny adrenalinu.
A to už vůbec nemluvím o nervové soustavě našich nevinných obětí v podobě pokladních a rozklepaných pinglů.
Nový komentář
Komentáře
Jako bývala prodavačka to znám velice dobře. Kolikrát jsem to schytala už jen za to, že zákazníkovy dlouho trvalo než zaplatí. Nebo když jsem se učila a něco mi nešlo...Lidi si rádi smlsnou na někom cizím ale běda když jim někdo odpoví
znám to taky jsem prodavačka
Já jsem prodavačka, a znám takové chování moc a moc dobře. Vysvětlit 80ti leté babičce, že určité zboží, které je uvedené v letáku je už vyprodané je kolikrát nadlidský výkon. Pak se nemůže nikdo divit, že když takových zákazníků příjde během hodiny asi 20 a každému extra musíte vysvětlovat, že bohužel je zboží vyprodané tak to je opravdu na hlavu.
máme mít úctu jeden ke druhému,slušnost je na místě ať jde o pokladní v supermarketu ,číšníka,atd.
chudák některé prodavačky, schytají i co nemají
Ha! Já nejsem přihlášená a stejně můžu přispívat. Tak to je poslední hřebíček do rakvičky. To znamená, že tu teď může přispívat kdokoliv a začne to tu vypadat jako všude jinde - sprosťárny, urážky a výlevy nablblých internetových exhibicionistů namísto většinou inteligentních, byť někdy trochu ostřejších, diskusí. :-(
Šunka obroste lišejníkem, Míšo, zaprskala jsem si obrazovku. Opět velmi vtipné.
Proč je článek ze včerejšího vydání uveden i jako dnešní vydání???
odpověď na Michaela Kudláčková — #8 Ahojky, konečně jsem se doštrachala...To je tedy konec, fakt jsou ty stránky nějak zmatené
a hned nevím, v které sekci mám konkrétní článek hledat. Nová verze možná někoho i odradí. Do pátku mi chodily nové články na mail. Teď už totakhle fungovat nebude? 
odpověď na alpina — #11 Jo to já taky ted se jdu podívat na tu celebritu hulanopedia
odpověď na kebulkaevulka — #10 už se těším na obálku s pruhem, na níž bude adresát uveden jako alpina, žena-in
odpověď na alpina — #9 Jo přesně tak,hlavně budme slušné pán Hulán s oblibou podává trestní oznámení,aspon to tam někdo psal,nechci bručet
odpověď na Michaela Kudláčková — #8 vás redaktorů je mi líto, ale jestli je na nervy Krizák, tak dobře mu tak! Měl si nejdřív zjistit, komu takovou práci zadává, informací o tom de... ehm panu Hulánovi je na netu dost a dost!!!
odpověď na kebulkaevulka — #7 Ono se to snad doladí a mnoho z toho, co dnes nefunguje, se snad ještě objeví, aby to pro vás i nás, bylo schůdné. Nic, co je nové se zkraje jednak nesejde s pozitivním ohlasem, protože člověk je v jádru konzervativní a hlavně to nebývá v podobě, která je od začátku ve všem průchodná.
Potýkáme se prakticky s tím samým, s čím vy. A jsme úplně stejně na nervy.
odpověď na Michaela Kudláčková — #6 Tady vůbec nejde o vás o redaktory,ale o toho kdo to takhle spackal a o toho kdo to schválil,,proč dělat věci jednoduše,když to jde složitě.Nic proti vám redaktorůma doufám,že si těch1000 reakcí,vedení laskavě přečte,aby věděli,jak je to jednoduché.Až za týden doklikají,tak uvidíme
odpověď na kebulkaevulka — #5 A věřily byste, že to vůbec ale vůbec nebylo účelem? Ale koukám, že se to vážně hodilo
. 
Pravda je, že my se to učíme stejně, jako vy. O to hůř, že vkládání článků a práce s adminem je rovněž zcela o nečem jiném...
odpověď na alpina — #4 Přesně tohle mě napadlo,dali to sem dneska,protože zítra už by to nemělo cenu.
Jestli tohle není takové jemné upozornění, že vlastně nemáme nadávat redaktorům za tuhle zhovadilost, které říkají "nová lepší a modernější verze Ženy-in", anžto za to vůbec, ale vůbec nemůžou????
Když je člověk rozčilený, málokdy uvažuje s chladnou hlavou a hlavně to chce řešit hned a na místě. Takže pochopitelné to je, ale slušné určitě ne.
Zrovna dneska jsem byla v drogerii a měli chybu v letáku a nešla jim jedna položka. Paní prodavačka byla velmi milá, já se na ní nezlobila a bylo to v poho, i když jsem nekoupila to, co jsem chtěla Pak jsem šla do jiného obchodu, kde jsem zjistila, že jediné dvě věci, které potřebuji již měsíc nemají a další měsíc mít nebudou.Nakonec jsem se stavila pro sváču v pekárně, dala si presso a ta káča mi ho přinesla s mlíkem, ač jsem jí o žádné nežádala!!!!!!
Když se daří, tak se holt daří