Minule jsme mluvili o spotřebě vitaminů a kde je najdeme.
Teď by bylo užitečné si ukázat, kde se nám vitaminy ztrácejí.

Co se vlastně v těle odehrává, když „máme na něco chuť“?
Banán

Organismus hlásí nedostatek kália. Často to jsou lidé, co užívají kortikoidy, nebo močopudné léky
Sýr
U lidí, kteří po něm přímo touží, se jedná o nedostatek vápníku a fosforu. Pokud chcete do těla dostat mnohem více těchto prvků, ale o to méně kalorií, nahraďte sýr brokolicí.
Jablka
Možná jste požili velké množství nasycených mastných kyselin a tělo se hlásí o kalcium, magnesium, fosfor, kálium a pektin. Poslední jmenovaný navíc snižuje cholesterol.
Máslo

Většina vegetariánů má na něj chuť, protože jejich strava obsahuje pouze nenasycené mastné kyseliny.
Kola
Nedostatek cukru a závislost na kofeinu.
Ořechy
Zřejmě jste ve stresu a potřebujete více bílkovin, B vitaminů a tuku.
Zmrzlina
Je tam sice hodně kalcia, ale lidé ji chtějí spíše kvůli cukru, nebo pro vzpomínku na dětství. Kyselé potraviny s octem
Pravděpodobně potřebujete sůl a kálium. 
Vejce
Nedostatek bílkovin, aminokyselin, síry, proteinů se selenem
Olivy
Chybí vám sůl, mají je v oblibě hlavně lidé se sníženou činností štítné žlázy
Sůl
Chybí vám natrium, možná se nevylučuje dostatek jodu ve štítné žláze, pozor při zvýšeném tlaku, odolejte!
Cibule

Nepřiměřená chuť na pikantní jídla může svědčit o plicních potížích
Čokoláda
Chybí vám v těle důležité flavonoidy
Mléko
Tělo si žádá vápník a aminokyseliny jako tryptofan, leucin a lysin potřebujete pro uklidnění Kyselé ovoce
Může být projevem jaterních nebo žlučníkových problémů

Kde se nám tedy vitaminy ztrácejí?

Kyselina acetylosalicylová (Acylpyrin) může zvýšit vylučování vitamínu C až trojnásobně.
Ohřívaná jídla ztrácejí vitaminy A, B1 a C.
Zpracováním pečiva se ztrácí 22 přírodních výživových látek. Když je obohacené, znamená to, že se dodají jen 3: B, D a soli železa.
Vykouření 1 cigarety nás stojí 25–100 mg vitaminu C.
Mléko, obohacené o vápník, odebírá z těla 1 díl hořčíku, protože mají být vždy v poměru 2:1.
Lidé ze znečistěných míst nemají tolik vitaminu D, protože mají méně ultrafialových paprsků.
HA vyvolávají poruchu využití vitaminů B6, B12 a kyseliny listové.
Chlorovaná voda vyvolává vyšší spotřebu vitaminu. E.
Alkohol nám ubírá: A, B, biotin, cholin, niacin, kyselinu listovou a magnesium. Stejně působí sirupy proti kašli.
Antacida – A, B,
Antihistaminika – C
Barbituráty – A, C, D, kyselina listová
Kofein – B1, inositol, biotin, kálium, zinek. Brání vstřebávání kalcia a železa! POZOR, je to velmi nebezpečné pro děti – viz limonády typu kola.
Diuretika – B, kálium, magnesium, zinek
Fluoridy – C
Indometacin – B a C
Penicilin – všechny formy – B6, niacin, K
Sulfonamidy – kyselina listová, K a B2
Tetracykliny – K, kalcium, magnesium, železo
Tabák – B, C, kyselina folová, kalcium

Zpracováno podle Repetitoria, Vitaminové bible a příbalových letáků