Znáte to, večer bývá se sklenkou něčeho dobrého každý hrdina, občas se to přepískne a ranní následky nebývají ty nejveselejší. A vsadíme se, že se nikomu z nás nechce jít do práce v předklonu, se střepem hlavy a zeleným obličejem. Je sice jasné, že hned nebudete 100 % fit a bez následků, ale tyto potraviny vám minimálně zajistí klidnější žaludek a důstojný odchod na pracoviště nebo třeba schůzku.
5c3c6d74c0238obrazek.png

Vločky

5c3c6dcc2f7dfobrazek.pngVyrazit do boje s kocovinou s jídlem, které je bohaté na tuky a díky němuž vydržíte syté na dlouhou dobu, je velmi dobrá strategie. Ovesné vločky mají vysoký obsah bílkovin, nenasycených mastných kyselin, slizových látek, vitamínů B1, B6 a E, železa a vápníku. Obsahují též fosfor a lecitin. Obsahují průměrně 66,5 % sacharidů, 14,4 % bílkovin a 6,8 % tuku. A tak si ráno připravte ovesnou kaši s ovocem, ořechy a medem (na ničem v takový útrpný den nešetřete). Je to zdravý způsob, jak do sebe dostat uhlohydráty, po nichž tělo po pití alkoholu tolik touží.

Med

5c3c6defa15e7obrazek.pngFruktóza se tráví stejně jako alkohol, takže konzumace zdravé dávky medu během kocoviny nutí vaše tělo rychleji se zbavit alkoholu. Pomáhá také zotavit se z hypoglykemie (nízké hladiny glukózy v krvi) vyvolané pitím. Přimíchejte ho tedy do kaše a klidně si dejte navrch lžičku medu i do čaje, ať tu léčbu ještě trochu podpoříte.

Vejce

5c3c6e24c87ffobrazek.pngVajíčka jsou vlastně taková snídaňová klasika. A máte-li zrovna kocovinu, dopřejte si klidně dvě porce. Vajíčka jsou bohatým zdrojem aminokyselin, jako je cystein, který rozkládá chemické látky způsobující bolest hlavy. Jsou také dobrým zdrojem taurinu, který zvyšuje funkce jater.

Kokosová voda

5c3c6e5bd8f08obrazek.pngZapomeňte na sportovní „ionťáky“ nebo jiné energetické nápoje. Sáhněte po kokosové vodě! Ta obsahuje elektrolyty, jako je draslík, stejně jako antioxidanty, které restartují vaše tělo po dlouhé propité noci.


Nálev z fermentované zeleniny

5c3c6ea27ac93obrazek.pngVíte, co je skvělým lékem na následky zběsilého večírku? Nálev z kyselých okurek nebo z jiné nakládané zeleniny. Sice to není favorit každého, ale věřte, že vám tato tekutina pomůže ulevit od vašich strastí. Ocet, sůl a voda, které se nacházejí v nálevu, pomáhají doplnit hladinu elektrolytů a sodíku v těle.
 

A na co dalšího můžete vsadit podle redakce?

  • Chlazená Fanta
  • Cheeseburger a hranolky z McDonald’s
  • Jakákoliv „čuňárna“, která omastí žaludek
  • Sníst celý citrón
  • Šťáva z čerstvého ovoce

Také si přečtěte:

Reklama