Foto: Shutterstock

Pocení při cvičení vám sice může být nepříjemné, ale rozhodně byste se mu neměli vyhýbat. Značí totiž, že si dáváte pořádně do těla a tuky pláčou. Navíc jde o přirozenou ochranu těla před přehřátím. Pot totiž odvádí přebytečné teplo pokožkou z těla, a ochlazuje organismus.

Pokud se například ve fitku potíte při stejné zátěži méně než vaši spolucvičící, můžete být na sebe pyšná, protože to pravděpodobně znamená, že jste trénovanější. „Je to proto, že tělu se daří ochlazovat se efektivněji. A tak se stane, že se v potu nekoupete, ale jen se lehce orosíte,“ vysvětluje Samantha Clayton, fitness expertka společnosti Herbalife. 

Existují ale určité tipy, které vám pomohou se s pocením lépe vypořádat, a díky kterým se budete cítit příjemněji.

  • Jestli si po každém cvičení nechcete mýt vlasy, použijte před tréninkem trošku laku na vlasy a vyčešte ho. Způsobí, že vaše vlasy nebudou úplně promočené.
  • Pokud máte dlouhé vlasy, vyčešte je do culíku, aby se co nejméně dotýkaly kůže.
  • Noste potítko. Pomůže vám odstranit pot z očí. Navíc tento způsob utírání čela je rozhodně lepší než například ruka nebo špinavý ručník, který leží v posilovně na zemi.
  • Během tréninku nenoste pokrývku hlavy. Ta zadržuje teplo a tělo musí fungovat na plné obrátky, aby vás ochladilo.
  • Noste vhodné oblečení z funkčních materiálů, které vám pomůže udržet pokožku suchou. Někdy dokonce bývá opatřeno antibakteriální úpravou.
  • Pokud používáte make-up, nanášejte ho pouze v malém množství. Jestli se cítíte pohodlně i bez make-upu, úplně ho při tréninku vynechte. Make-up s potem je hodně špatná kombinace. Nevypadá to dobře, a navíc se vám můžou ucpat póry.
  • Po cvičení si okamžitě vyčistěte pleť. Pokud si nemůžete dopřát sprchu, použijte alespoň vlhčené ubrousky.
Reklama