Češi si na podzim rádi vychutnávají sladkou chuť ovoce. „Naše prodejní data ukazují, že jsme v období od září do listopadu prodali dokonce o desítky tisíc tun ovoce více než v létě,“ říká Slavomíra Havlínová, manažerka nákupu sortimentu ovoce a zeleniny obchodů Albert. „Na podzim dominují v nákupních košících našich zákazníků jablka, hrozny a zájem roste i o banány. Jablka jsou stálicí v jídelníčku našich zákazníků, ta česká jednoznačně dominují v prodejích tuzemských plodin v průběhu celého roku,“ doplňuje s tím, že od října startuje sezóna mandarinek.

Na sezónnost má vliv také segment exotického ovoce. Zatímco v létě zákazníci z citrusových plodin nejčastěji sáhnou po osvěžujících citrónech, na podzim je radši vymění za sladké mandarinky. Ty jsou nejprodávanějším citrusem nejen v období podzimu, ale i zimy, kdy je náš imunitní systém oslabenější. Sezóna citrusů pak vrcholí na přelomu zimy a jara.

„Do sortimentu exotického ovoce v podzimní sezóně zařazujeme fíky a kaki,“ poznamenává Havlínová z Alberta. Kaki najdou zákazníci v nabídce ovoce až do konce ledna. „Celoročně čím dál oblíbenější exotickou plodinou je avokádo. Jeho prodeje v našich obchodech v posledních letech vzrostly několikanásobně,“ doplňuje.

Zákazníci mají větší zájem o bio

Trendem je nákup ovoce v bio kvalitě. „Meziročně vzrostl objem prodaného bio ovoce o stovky procent,“ zmiňuje Slavomíra Havlínová. Nabídka ovoce v bio kvalitě se liší od sezóny. Na podzim jsou k dostání třeba bio jablka, hrušky či hrozny.

Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) každý Čech zkonzumoval v roce 2017 průměrně 8,2 kilogramu melounu. Z ovoce mírného pásma jsou podle údajů ČSÚ nejoblíbenější jablka, na jednoho Čecha tak připadá 22,3 kilogramu tohoto ovoce. Následují peckoviny. Mezi ty nejoblíbenější patří švestky, kterých Češi zkonzumovali pět kilogramů na hlavu, broskví pak 4,1 kilogramu. Průměrný Čech tak celkem snědl 82 kilogramů ovoce za rok.

Více na ALBERT.CZ

Reklama