Objednali jste si nějaké zboží od firmy Neckermann na dobírku? Pokud ano, tak buďte ve střehu! Jméno této firmy využili podvodníci, kteří vás jménem firmy připraví o peníze v řádech tisíců korun.
Místo očekávaného zboží vás totiž může postihnout nemilé překvapení v podobě časopisů, reklamních letáků či katalogu cestovní kanceláře. A že se řadí původci takové zásilky k prvotřídním profesionálům v oboru okrádání druhých, o tom nelze pochybovat.
Jak ale podvodnou zásilku 2 (rýže) rozpoznám?
Varovat by vás měly tyto skutečnosti:
1. Balíky doručuje kurýr, nikoliv Česká pošta, přestože na boku krabice je silným písmem její název.
2. Zákazník neobdrží od kurýra žádný doklad. Dále na krabici chybí zákaznické číslo a uveden jako odesílatel je: Příjem zakázek Neckermann Pardubice 02, bez udání ulice a směrovacího čísla.
Jsem jenom kurýr…
Sama jsem přes uvedené signály balík převzala a tím přišla o 3 600,- Kč. Nenapadlo mě, že někdo jiný by mohl k podvodu zneužít mých osobních dat, které jsem poskytla firmě Neckermann.
Jestli kurýr patří mezi podvodníky, nebo je skutečný kurýr, to nemohu potvrdit ani vyvrátit, protože jsem mu celkem standardně podepsala převzetí zásilky. Na dotaz, zda mi dá nějaký doklad (fakturu), mi ale odpověděl: „Jo, paní, doklad nemám, já jsem jenom kurýr.“
A co na to zákaznická linka firmy Neckermann?
Na zákaznické lince firmy Neckermann mi sdělili, že nejsem první, komu se něco takového přihodilo a že si údajně v současnosti ověřují, jestli se jim někdo nenaboural do databáze, obsahující kontakty na všechny klienty, protože balíky dostávají pouze lidé, kteří si zboží od nich v poslední době objednali.
Dále mě upozornili, že za úhradu balíku nepožadují podvodníci větší částku než 5 000,- Kč, aby se jejich činnost nedala kvalifikovat jako trestný čin, ale pouze coby přestupek.
***
Dnes 2. 3. ve 13 hodin mi telefonovali z firmy Neckermann z reklamačního oddělení, jehož pracovníci obvolávají podvedené zákazníky a zjišťují finanční částky, které zákazníci zaplatili za podvodné zásilky.
Dále jsem dozvěděla, že pan Ing. Miroslav Červenka, ředitel společnosti, podniká opatření proti dalšímu šíření podvodných zásilek, neboť přibývají další poškození zákazníci. Na webových stránkách Neckermann.cz vyšlo toto upozornění pro zákazníky:
Vážení zákazníci, dozvěděli jsme se o podvodnících, kteří se vydávají za doručovatele zboží ze zásilkových obchodů. Inkasují dobírku a zanechají balík plný reklamních tiskovin. Prosíme Vás o obezřetnost. Naše balíky jsou vždy přelepeny originální bíločervenou páskou Neckermann, vybaveny fakturou s logem Neckermann a jejich doručovatelem je zásadně Česká pošta. Její pracovníci jsou povinni se Vám na vyzvání prokázat legitimací. Pokud jste i Vy byli takto podvedeni, obraťte se přímo na Policii ČR.
Zároveň jsem byla požádána, abych poslala na reklamační oddělení fotky podvodných zásilek a napsala jim tituly časopisů, které se nácházely ve falešné zásilce, což jsem samozřejmě učinila. O dalším vývoji situace budu informovat.
Výzva pro všechny!
Jelikož se domnívám, že nikdo z nás se nemá nechat beztrestně okrádat, obrátila jsem se na Sdružení obrany spotřebitelů, kde mi právník poradil, abych podala trestní oznámení a zároveň se obrátila na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Pokud jste se někdo z vás stal také obětí stejného podvodu, prosím, podejte trestní oznámení, protože škoda způsobená jednotlivcům se nasčítá a tento podvod se pak může kvalifikovat jako trestný čin.
Hana Formánková
Zdroj fotografie: archiv autora
Nový komentář
Komentáře
No kabát je opravdu hezký,ale zase nemaj moji velikost v té růžové barvě!!!!mám já to smůlu
Vivian: moc hezkej kabat
Zluta: ten člověk, který zazvoní u dveří bytu, může být přece i od pošty
S Neckermannem mám tu nejlepší zkušenost co se týče katalogových zásilkových obchodů. Vždy zboží přišlo v termínu, vždy jsem byla předem upozorněna mailem, že mi to či ono v té či oné ceně zboží zasílají, ať očekávám zásilku. V tomto případě se opravdu na objednávku vyplatí uvést e-mailovou adresu, protože je zákazník vždy PŘEDEM upozorněn.
Tohle bych nikdy neudělala,zvlášť tehdy,když vždy jindy přicházely zásilky přes poštu.
S čím rozhodně spokojena nejsem, je OTTO! To,co nabízejí, je humus, krásně nafocené katalogy, ale zboží, které nám došlo, bylo vždy jiné - jiná kvalita, jiné barvy, prostě hadry.
A k článku - nechápu,jak může někdo převzít zboží za cenu 3 600 korun od nějakého člověka,který zazvoní u dveří bytu
floo: Podobným stylem jsem si kupovala na patro.cz televizi, která zrovna nebyla skladem
Nakonec jsem si ji vzala (skoro 2 měsíce to trvalo), protože jsem ji moc chtěla, ale rozštípli mě statečně, to jo
s kolegyní jsem si objednaly od Neckermanna před vánoci...teda před-chtěly jsme to do vánoc,takže začátkem října...přišla půlka věcí a ten zbytek zřejmě nikdy nedorazí ..
bohouška: možná to chtělo reklamovat na poště...
floo: jdou
neckermann a quelle ať jsou do prdele
Jednou jsem si u OTTA objednala kabát, po 3 týdnech mi přišel mail, že zboží není na skladě, načež za další 3 týdny mi přišel balík na poštu, jenže po té době jsem už neměla zájem, poté opět přišel e-mail, že bohužel kabát není, přitom mi ho poslali
Vivian: Krásný kabát
voldriska: Přesně tak, i když se mi někdy něco v katalogu líbí, radši to nechám jen na papíře, a v obchodě si koupím něco stejně hezkého, co mi sedne a není tak drahé
bohouška: Já jsem na OTTO snad ještě neslyšela chválu, všichni na ně strašně nadávají, včetně mně, mé ségry, spousty mých známých i lidí tady... Nemám ani tak na mysli kvalitu zboží, jako kvalitu služeb, to je něco nepředstavitelného...
... A normálně mně šokovali
... Objednávku vyřídili za pouhý TÝDEN!! (1.3. jsem odeslala objednávku, dnes kabát přišel - jindy jsem čekala měsíc až půl roku
) a kabát je opravdu krásný, elegantní, přesně podle mých představ
.
Ovšem dala jsem jim ještě poslední šanci, protože jsem v jejich březnovém výprodeji objevila nádherný elegantní kabát s 45% slevou, tomu jsem nedokázala odolat
Tady - http://www.otto-zasilatelstvi.cz/detail.php?idp=20074&odkud=vyber , kdyby se někdo chtěl mrknout
Fructia:
, tak jest. Hodně nízká kvalita. Ale za vyšší peníz. Já co si v obchodě nevyzkouším a neokoukám, nekoupím
Bude asi pravda ta, že něco se někdy podaří koupit kvalitně a výhodně, ale řadila bych Neckermann do nižší třídy
Fíha...
Na co všechno podvodníci nepřijdou
Holt to chce mít oči na šťopkách...
když už objednávám - tak od Otta
teď mají dokonce novou službu - při převzetí zásilky nic neplatíte, zboží si v klidu vyzkoušíte a když vám sedne zašlete peníze
když ne, vrátíte zboží
Ivušška: záleží na tom, co chceš. Na kabát, kalhoty nebo boty bych si netroufla, ale občas si objednám triko, svetřík, šaty, prdu ... a jsem spokojená
... zatím si na ně nemůžu stěžovat.
A k těm podvodníkům ... jen využili situace, kdy Česká pošta rozváží balíky !!bez předchozího upozornění!!
No, možná bychom neměli stavět tak, že "chudák firma N.", ale jak tato firma chránila osobní údaje svých zákazníků ... ?
Zrovna mám balík od Neckermannu na poště ale došel mi od nich mail že mi zboží posílají takže jsem klidná. Je to ale fakticky DRZOST takový podvody