Foto: Shutterstock

Hubnutí a snížení chuti k jídlu

Nejjednodušším způsobem, jak zhubnout, je vynechat „tekuté kalorie“, které mají minimální nutriční hodnotu. Alkohol může mít negativní dopad na metabolismus například narušením schopnosti jater zpracovávat tuky. Díky omezení alkoholu můžete pociťovat i menší hlad. Alkohol může zvyšovat hormony, které regulují chuť k jídlu. Je ale také důležité vědět, že alkoholici mají chuť k jídlu naopak sníženou, protože v tomto okamžiku získávají většinu kalorií z alkoholu.
 
Lepší spánek

Večer má alkohol sedativní účinky, takže můžete mít pocit, že se vám po něm dobře usíná. Později ale dochází k brzkému probuzení nebo probouzení během druhé části noci. Alkohol totiž narušuje kvalitu spánku. Někteří lidé po alkoholu také více chrápou.
 
Lepší pleť

Pití alkoholu s mírou nemusí nutně vést ke zhoršení vzhledu pokožky u těch, kteří netrpí kožními onemocněními.  Avšak vyloučení alkoholu může mít pro pokožku spousty výhod. „Víme, že ti, kteří konzumují alkohol, mohou mí špatné stravovací návyky a narušený spánek, což negativně ovlivňuje vzhled jejich pokožky,“ vysvětlila dermatoložka Samantha Ellis pro POPSUGAR. Bez sedativního účinku alkoholu jsou navíc ženy více motivovány k večerní péči o pleť (odličování, používání sér a krémů…) nebo k pravidelnému cvičení.
 
Vylepšení duševního zdraví

Když pijete s mírou, je to pro vaše duševní zdraví naprosto v pořádku. Jakmile to však přeženete, může být pití spojeno s úzkostí, depresí, sníženou energií, podrážděností a sníženou pozorností. Mnoho lidí věří, že tyto stavy prožívají pouze těžcí alkoholici, ale není tomu tak.

Reklama