I když se doba změnila a v módě jsou plus size modelky, stejně není trendy nezpevněná postava. Naopak je vyzdvihovaný jakýsi ideál krásy, podle kterého má mít žena velké poprsí, uzoučký pas, vyrýsované bříško a větší pevný zadek. Problém je v tom, že jde o kombinaci, kterou nemá jen tak někdo. Při bližším zkoumání zjistíme, že ženy, jejichž vzory jsou sestry Kardashianovy, se musí dřít denně v posilovně, a také si dopomoct estetickou plastickou chirurgií.

Foto: Shutterstock

I když na trendy kašlete, obecně stále platí: Ve zdravém těle, zdravý duch. Pravda je také taková, že s povadlým tučným bříškem jen tak parádu neuděláte. Místo peněž za stahovací kalhotky zkuste objevit příčinu a začít pracovat na zlepšení. Uvidíte, jak vám vyroste sebevědomí.

Velké množství tuku na břiše může vést k vážným onemocněním, třeba k cukrovce nebo srdečním problémům. Občas se ale stává, že i když se snažíte celkově zhubnout, tuk na břiše ne a ne dolů. Tuku se v oblasti břicha zkrátka velmi dobře daří. Příčinou nemusí být jen přejídání se a lenošení, ale třeba i pití alkoholu, stres, hormonální problémy, nadýmaní atd. Dalo by se však říct, že ve většině případů jde o nevhodnou stravu a nedostatečný pohyb.

Co byste měly vyřadit z jídelníčku

  • Možná jste už slyšely, že máte velké břicho z luštěnin. Tento mýtus bychom měly jednou pro vždy vyvrátit. Luštěniny sice způsobují nadýmání, ale rozhodně nemohou za tuk na břiše. Navíc pokud je budete jíst pravidelně, což byste měly, protože obsahují spoustu bílkovin, trávící trakt si zvykne a nadýmání bude skoro neznatelné.
  • Za tuk na břiše mohou především cukry. Proto z jídelníčku odstraňte veškeré sladkosti a třeba i limonády s bublinkami. Kruté, že? Místo nich si mlsání nechte jen na ráno a dopřávejte si hrst ovoce a povolená je taky vysokoprocentní hořká čokoláda.
  • Pokud si podle starých dietních nařízení dopřáváte pět malých porcí denně, budete muset svůj jídelníček rapidně upravit. „Každým „pojídáním“ se nám uvolňuje hormon inzulin v krvi, který nám pomáhá zpracovávat potravu. Jestliže jíme velmi často, hladina inzulinu v krvi se nám neustále zvyšuje a receptory buněk, se stávají na inzulin imunními. Tělo poté produkuje více a více inzulinu a buňky se stávají více a více odolnějšími. V praxi to vypadá tak, že máme hlad neustále a nemůžeme se zasytit, což často vede k oněm „vlčím hladům“ a vyjídání ledničky. Z mého pohledu je pro zdravého dospělého člověka nejlepší jíst 2krát maximálně 3krát denně dosyta!“ radí například výživová poradkyně a koučka Viktorie Hrázdíková.
  • Další radou je nevyhýbat se všem tukům. Aby se vám podařilo tuk na břiše shodit, některé tuky naopak potřebujete. Patří k nim třeba rostlinné oleje nebo třeba ořechy, například vlašské. Zacházejte s nimi však opatrně, protože stále platí, že mají vysokou kalorickou hodnotu. Stačí půl hrstky denně a raději hned ke snídani.
  • Samozřejmostí je vyhnout se obloukem fast foodům, smažené stravě, kouření, nadměrnému pití alkoholu, jíst hodně zeleniny a ze zkušenosti je lepší vyhýbat se i mléčným produktům. Nebo pít a jíst ty zakysané!
  • Co se týče cvičení, na tuk na břiše vám rozhodně nebude stačit žádná jóga. Chce to pořádné kardio, a to pravidelně. Stačí i deset minut denně, ale čím více čas prodloužíte, tím dříve se dostaví výsledky. Pro začátek můžete zkusit cvičit podle youtubového kanálu, který láká na ploché bříško již za 30 dní


     

Čtěte také:

Reklama