Čeští dospělí kuřáci se začínají ve stále větší míře přiklánět od klasických cigaret k alternativním produktům, jako je zařízení na zahřívání tabáku. Podle výsledků průzkumu Český kuřák 2022 se jejich počet ve srovnání s rokem 2021 zvýšil o 5 procentních bodů na 19 procent.

k1.jpg

Tento trend potvrzuje i úspěch zařízení Pulze a náplní iD, které společnost Imperial Brands uvedla na český trh před rokem. Pulze během krátkého období zaznamenal silnou poptávku a aktuálně jej pravidelně používá 70 tisíc registrovaných uživatelů.

„Česká republika společně s Řeckem patřila mezi první evropské trhy, kde bylo zaří-zení Pulze uvedeno na trh. Ocenili jej i zákazníci v programu Volba spotřebitelů jako nejlepší novinku roku. Těší nás a jsme vděční za to, že nám spotřebitelé dali důvěru a naši novinku vyzkoušelo v prvním roce od uvedení na trh více než 70 000 z nich. Jako Imperial se zavazujeme pokračovat v inovacích a přinášet relevantní produkty pro chvíle uvolnění a potěšení,“ uvádí Bojan Stoevski, Market Manager společnosti Impe-rial Brands pro Českou republiku.

630f5a844cd00obrazek.png

K nárůstu používání alternativ podle oslovených kuřáků přispěla změna jejich návyků v období celosvětové pandemie onemocnění Covid-19. Ve srovnání s rokem 2021 to-tiž upřednostňuje zařízení na zahřívání tabáku nebo elektronické cigarety o 10 procent více respondentů, kteří pravidelně kouří. Preference užívání jednotlivých produktů se liší podle jednotlivých generací. Lidé nad 45 let jednoznačně preferují klasické cigarety, u mladších je to již jen 44 procent a pro respondenty do 30 let je typické používání zařízení na zahřívání tabáku nebo elektronických cigaret.

630f5a78905a2obrazek.png

„Je skvělé vidět, že spotřebitelé mění své návyky a zaměřují se na méně škodlivé výrobky namísto klasických cigaret. To vše by pochopitelně nebylo možné bez našich partnerů, kteří s námi sdílejí stejnou vizi a podporují nás v této transformaci“, dodává Bojan Stoevski.

630f5a974bc41obrazek.png

Podle výsledků průzkumu se také meziročně navýšily náklady, které zákazníci vynaloží týdně za cigarety nebo náplně do alternativ. V průměru český kuřák utratí za cigarety a náplně 470 korun týdně, což je o 70 více než před rokem. Nejvíce (500 korun) utratí kuřáci klasických cigaret a uživatelé zařízení na zahřívání tabáku. Naopak nejnižší jsou náklady uživatelů elektronických cigaret – 270 korun za týden.

630f5a64e8fd6blobid0.png

Výzkum Český kuřák 2022 byl pro společnost Imperial Brands realizován výzkumnou agenturou Datank metodou online dotazování (CASI) na vzorku 1009 respondentů ve věku 18 až 70 let.

Reklama