V polovině července spustily České dráhy první část preventivní kampaně, která má veřejnost upozornit na možná nebezpečí spojená s neopatrným pohybem na železnici. Jako první se na plakátech objevily děti v podobě andělíčků, v pondělí začnou České dráhy vylepovat po celé zemi další plakáty, tentokrát s vyobrazením hořícího muže zasaženého elektrickým proudem z vlakové troleje.

„Andělíčci mají upozornit především rodiče na nebezpečí,  které  může pro jejich děti představovat pohyb na železnici v místech, kde nemají co dělat. Zvolili jsme záměrně vizuálně přístupnou formu, nechtěli jsme šokovat, ale upozornit na to, co se může stát,“ říká Zbyněk Honys, ředitel Odboru komunikace Českých drah. „Teď ovšem přicházíme s motivem hořícího muže pod trolejí, a ten šokovat bude. Není ale jiná cesta. Stále se setkáváme s případy, že děti nebo mladé lidi, kteří vylezou na střechu vagónu, zasáhne elektrický výboj. Jen loni jich bylo devět!“

Celkem se v České republice objeví v rámci této preventivní kampaně 300 billboardů, 500 reklamních rámečků ve vozech Českých drah a 20 plachet na vybraných nádražích. Součástí kampaně budou také besedy a další osvětové akce zaměřené na školní děti, které připravují České dráhy na počátek školního roku.

Billboardy jsou jedním z mnoha způsobů, kterými se České dráhy snaží upozornit cestující na to, jak se bezpečně chovat v prostředí železnice.  Ve spolupráci s Českým červeným křížem vyšla brožurka  "Bezpečná železnice - První pomoc" určená pro nejmenší děti a jejich rodiče. Ve vozech Českých drah se objeví plakáty z aktuální kampaně Drážní inspekce (www.dicr.cz) a České dráhy jsou partnerem projektu „Bezpečné přejezdy“, který stále pokračuje na internetových stránkách www.prejezdy.cz

Ondřej Kubala
tiskový mluvčí Českých drah, a. s.

Reklama