V polovině července spustily České dráhy první část preventivní kampaně, která má veřejnost upozornit na možná nebezpečí spojená s neopatrným pohybem na železnici. Jako první se na plakátech objevily děti v podobě andělíčků, v pondělí začnou České dráhy vylepovat po celé zemi další plakáty, tentokrát s vyobrazením hořícího muže zasaženého elektrickým proudem z vlakové troleje.
„Andělíčci mají upozornit především rodiče na nebezpečí, které může pro jejich děti představovat pohyb na železnici v místech, kde nemají co dělat. Zvolili jsme záměrně vizuálně přístupnou formu, nechtěli jsme šokovat, ale upozornit na to, co se může stát,“ říká Zbyněk Honys, ředitel Odboru komunikace Českých drah. „Teď ovšem přicházíme s motivem hořícího muže pod trolejí, a ten šokovat bude. Není ale jiná cesta. Stále se setkáváme s případy, že děti nebo mladé lidi, kteří vylezou na střechu vagónu, zasáhne elektrický výboj. Jen loni jich bylo devět!“
Celkem se v České republice objeví v rámci této preventivní kampaně 300 billboardů, 500 reklamních rámečků ve vozech Českých drah a 20 plachet na vybraných nádražích. Součástí kampaně budou také besedy a další osvětové akce zaměřené na školní děti, které připravují České dráhy na počátek školního roku.
Billboardy jsou jedním z mnoha způsobů, kterými se České dráhy snaží upozornit cestující na to, jak se bezpečně chovat v prostředí železnice. Ve spolupráci s Českým červeným křížem vyšla brožurka "Bezpečná železnice - První pomoc" určená pro nejmenší děti a jejich rodiče. Ve vozech Českých drah se objeví plakáty z aktuální kampaně Drážní inspekce (www.dicr.cz) a České dráhy jsou partnerem projektu „Bezpečné přejezdy“, který stále pokračuje na internetových stránkách www.prejezdy.cz.
Ondřej Kubala
tiskový mluvčí Českých drah, a. s.
Nový komentář
Komentáře
Líbí se mi mobilní billboardy, které jsou ozvučené. Také jsem využila tohoto způsobu k propagaci mé firmy. Mám obchod s hračkami, tak jsem vymyslela nové moto a je to mnohem lepší.
Nyotaimori: do Painkilleru to má daleko teda...
Neřeším... Děcka jsou svéprávná a ví, co se jim může stát. Je to smutné, ale je to jich hazard
Když tam lezou dospělí lidé, tak si to zaslouží...je to jejich blbost, starý jsou na to dost,aby věděli co se má a co ne...
Podle mě je obrázek brutální dostatečně.
Já podle nadpisu myslela, že jde o nějakou pranostiku
když je holt někdo blbej, tak ať si umře
Mně osobně s mojí elektrofóbií bude tenhle billboard asi poněkud vadit, doufám, že se neobjeví někde poblíž, anďělíčky už tu máme
paviocko: Oni vědí, že vysoké napětí zabíjí, nelezou tam tříleté děti, ale mnohdy skoro dospělí (i úplně dospělí) lidé. Žádné obrázky jim v tom nezabrání, tak proč se má většinová populace, která nikam neleze, koukat všude kolem sebe na hnusy? České dráhy by si spíš měly zabezpečit, aby se k jejich drátům nedalo dostat, když jsem viděla, jak v jedné vesnici vedou pár metrů od vyvýšené cesty prakticky ve stejné úrovni, tak jsem měla docela problémy tamtudy chodit.
Vivian: jediný řešení. Nebo přitvrdit s obrázky. Z téhle prskavky budou mít akorát tak srandu
paviocko: a co puboše vystraší? Leda by je vodili na pitevnu a ukazovali jim zuhelnatělý mrtvoly... A kdo se do takové akce pustí?
Přesně tak, lepší než ti andílci, ale na druhou stranu, tohle že má nějakýho "puboše" vystrašit a odradit?????
Noo, tak to už je lepší než ti andělíčci :-)