Momentálně je ideální doba vyrazit na sběr kopřiv. Mladé lístky jsou totiž nejlepší. Zahrajte si na babku bylinkářku a prospějte svému zdraví zvenku i zevnitř. Jaké různé možnosti kopřiva nabízí?

Skvělé účinky propůjčují kopřivě obsažené látky. Jsou mezi nimi například antioxidanty v podobě flavonoidů, vitaminy B2, C, glukoniny, které snižují hladinu krevního cukru, kyselina pantotenová či hořčík.

  • Vlasová kúra

Kopřiva se dá využít jako výživa pro vlasy a vlasovou pokožku. Podporuje růst vlasových vláken a zamezuje jejich vypadávání. Postup na přípravu kopřivového odvaru je jednoduchý, stačí 4 lžíce listů kopřiv přelít vroucí vodou a nechat 30 minut louhovat. Odvarem si následně opláchněte vlasy a vmasírujte ho do pokožky.

  • Čaj

Popíjení kopřivy ve formě čaje pomáhá odplavovat z těla škodliviny. Dále posiluje cévy, povzbuzuje játra, žlučník a slinivku. Čaj by měl také zmírňovat menstruační krvácení a snižovat hladinu krevního cukru. Na jeho přípravu budete potřebovat 2 čajové lžičky listů a 250 ml vroucí vody. Nechte louhovat asi 10 minut.

  • Koupel

Kopřiva má také schopnost ulevit bolavým kloubům. Povařte pět velkých hrstí nasekané kopřivy ve dvou litrech vody a nechte asi 3 hodiny louhovat. Sceďte, tekutinu ohřejte a vlijte ho do koupele s teplou vodou. Do odvaru můžete také namáčet obklady a přikládat je na bolavá místa.

  • Pokrmy

Kopřiva má všestranné využití také v kuchyni. Její štiplavost zlikvidujete krátkým spařením. Spařené listy můžete přihodit například do salátu, do velikonoční nádivky. Lze jimi také nahradit listy špenátu nebo je přimixovat do smoothie.

Reklama