Navzdory mýtům, pistáciové oříšky, konzumované pravidelně v malém množství, nejsou nepřítelem štíhlé linie, ale naopak, lidskému zdraví prospívají.

Pistáciové oříšky jako pamlsek i součást vyvážené stravy
Prospěšnost pistácií pro lidské zdraví je doložena více než stovkou vědeckých studií, které si nechali vypracovat v průběhu let američtí pěstitelé a producenti tohoto produktu. Za blahodárné jsou označeny obsažené rostlinné bílkoviny, vláknina, minerály a vitamíny.

pi1.jpg
Foto:pixabay.com

Pistácie a kontrola hmotnosti
Vědci analyzovali studie, kde účastníci, kteří pistácie užívali jako svačinu a součást zdravé a vyvážené stravy, rozhodně nepřibírali na váze, naopak prokazatelně se jim zmenšoval obvod břicha a index tělesné hmotnosti.

Celé i loupané pistácie jsou chutné a uspokojivé občerstvení, které ovlivňuje pocit sytosti. Právě to je pří regulaci tělesné hmotnosti velice důležité. Konzumace pistácií zdraví ovlivňuje pozitivním způsobem, jako řada jiných druhů ořechů.  Zajímavostí je, že pocit sytosti se jevil větší u osob, které si nesolené pistácie sami loupali, před těmi, kteří je měli ke konzumaci připravené již vyloupané.

Tuky z pistácií, stejně jako ty, obsažené v olivovém oleji, snižují glykemický index a regulují vstřebávání sacharidů.

Pokud se rozhodnete pro větší balení pistácie 1 kg, vystačí vám na delší dobu. Denní porce (zdravá svačinka) by neměla překročit 30 gramů, což je něco přes 40 ks oříšků. To je také množství, které utlumí i ten největší hlad a tento pocit si uchováte poměrně dlouho, především díky prospěšným tukům a vláknině. To také znamená, že cena pistácií při konzumaci tak malého množství, nijak nenaruší váš rozpočet. Pokud budete sledovat e-shopy, najdete příležitost zakoupit pistácie levně a ve výborné kvalitě. Určitě se doporučuje upřednostňovat produkty označené značkou BIO.

6151b76e310cablobid0.jpg
Foto:pixabay.com

Pistácie a zdraví
Všeobecně se uvádí že konzumace ořechů v kombinaci se zdravou a vyváženou stravou pozitivně ovlivňuje hladinu cholesterolu a krevní tlak. Ve srovnání s jinými ořechy se pistácie mohou pochlubit nejvyšším obsahem fytosterolů, které snižují absorpci cholesterolu ve střevech a snižují množství tvořeného cholesterolu.

Přítomnost pistáciových vláken snižuje vstřebávání glukózy ve střevě. Kromě toho mohou antioxidační a protizánětlivé účinky také hrát roli v metabolismu glukózy nebo alespoň při snižování kardiovaskulárního rizika.

Obsah vitamínů: Pistácie obsahují vitamíny K a B (B1, B6, kyselinu listovou).

Minerální obsah: Pistácie mají řadu minerálů, včetně draslíku, hořčíku, vápníku, mědi a manganu, o nichž se předpokládá, že hrají roli při kontrole krevního tlaku, zdraví kostí a prevenci několika chronických onemocnění.

Výhody pro zdraví zraku: Tyto ořechy jsou velice prospěšné pro zpomalení zhoršování zraku vlivem stárnutí.

Za odborníka se sice může v dnešní době označovat kdekdo, ale jistě už jsme vás přesvědčili o tom, že je skutečný SEO specialista, se kterým je rozumné spolupracovat.

Reklama