1) Lízátka proti nevolnostem

První tři měsíce těhotenství bývají pro řadu žen doslova utrpením. Žádné ranní nevolnosti! Žaludek jako na vodě mají kdykoli během dne, nebo dokonce téměř bez ustání. Fungovat ale musí i tak. Ať už v zaměstnání nebo při kmitání kolem starších sourozenců. Jak si od nevolnosti pomoci? Jednou z možností, kterou můžete mít okamžitě při ruce, jsou speciální lízátka pro těhotné. Obsahují zázvor, jenž neutralizuje kyseliny a podporuje trávení. Díky tomu zklidní váš rozbouřený žaludek. Kromě této ingredience často disponují i dalšími tělu prospěšnými látkami.

2) Kojící polštáře

Tuto vychytávku, kterou pravděpodobně využijete po narození miminka, zužitkujete už v těhotenství. V pokročilejším stadiu jiného stavu totiž budete hledat jen těžko ideální polohu pro usnutí. Většinou to nakonec bude na boku (podle odborníků ideálně na levém). A při tom vám skvěle poslouží kojící polštář. Díky svému tvaru poskytne vašemu tělu ideální oporu. Nastávající maminky na něm nejčastěji leží tak, že si jím vypodloží hlavu, bříško a koncem polštáře pak kolena. Respektive dají ho mezi ně. Díky tomu se skvěle uleví namáhané pánvi a kyčlím. Kromě kojicích polštářů samozřejmě existují i speciální polštáře pro těhotné.

3) Těhotenské podpůrné pásy a tejpovací pásky

S blížícím se termínem porodu se často pojí také bolest v bedrech. Jak na ni vyzrát? Kromě cvičení a masáží vám může ulevit i podpůrný pás. Ten představuje oporu pro rostoucí bříško a rozloží jeho tíhu působící na záda. Na trhu jich je opravdu velké množství a podle odborníků jsou některé z nich spíše pro parádu. Proto vybírejte skutečně pečlivě.

Postupně přicházet na chuť se začíná také takzvanému tejpování. I to má v těhotenství ulevit od bolesti zad. Nepouštějte se do něj ale samy, raději se poraďte s odborníkem.

4) Kompresivní punčochy

Možná máte to štěstí a nohy vám v těhotenství neotékají ani nehrozí, že budou samá křečová žíla. Jenže řada žen se s podobnými problémy potýká a má v nohou pocit únavy, tíhy a napětí. Pomoci mohou speciální punčochy určené k prevenci a úlevě od potíží naznačujících počínající žilní nedostatečnost. Podporují krevní oběh tím, že vytvářejí tlak od špiček směrem ke stehnům. Nošení kompresivních punčoch je vhodné také při výskytu drobných žilek na dolních končetinách nebo při dlouhodobém sezení nebo stání.

5) Těhotenský pás do auta

Pokud často cestujete autem, určitě se úměrně přibývajícím týdnům těhotenství potýkáte s tím, kam na bříško umístit bezpečnostní pás. Nejde ale jen o vaše pohodlí! Mít pás přes těhotenské bříško je v případě autonehody nebezpečné! Proto už dnes nejsou žádnou novinkou na trhu těhotenské pásy do auta. Neděste se, není potřeba jezdit kvůli jejich aplikaci do servisu. Zvládnete ji sama. Je to vlastně jen takový podsedák připnutý k sedačce, který udrží spodní část bočního bezpečnostního pásu pod vaším bříškem.
Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Čtěte také:

Reklama