cl.jpg
Foto: Shutterstock

Sklenice vody před jídlem
Říká se, že hlad je převlečená žízeň, ale ne vždy to tak samozřejmě funguje. Každopádně faktem je, že pití vody může s hubnutím skutečně pomoci. Nejenže dokáže povzbudit metabolismus k lepší činnosti, ale studie z magazínu Obesity přišla se zjištěním, že lidé, kteří před jídlem vypili půl litru vody, shodili o 44 % víc než lidé, kteří před jídlem nepili. Voda totiž částečně zaplnila žaludek a oni měli následně tendenci sníst menší porci jídla. Půl litru najednou je ovšem docela extrém, i sklenice však může pomoci.

Vejce ke snídani
V International Journal of Obesity byl zveřejněný vědecký článek, který tvrdí, že jednou z nejlepších snídaní při hubnutí jsou vajíčka na různé způsoby. Díky vysokému obsahu proteinů a tuků totiž zasytí na delší dobu než třeba ovesné vločky, cereálie apod.

Pomalé žvýkání
Důležité není jen co jíte, ale i jak to jíte. Čím pomaleji budete jídlo žvýkat, tím rychleji dostane mozek signál, že jste sytí. Důkladné žvýkání a celkově pomalé jedení může významně snížit příjem kalorií. Na tuto skutečnost poukazuje více studií.

Dieta jako zakázané slovo
Jakmile si v hlavě nastavíte, že najíždíte na dietu plnou omezení, může to mít přesně opačný efekt. Psychika si někdy dělá, co chce a po zakázaných potravinách začnete ještě víc toužit a šance, že dietu porušíte, bude mnohem větší. Studie v magazínu Frontiers in Psychology upozorňuje, že dietování je jedním z předpokladů pozdějšího přibírání na váze. Proto si to v hlavě nastavte trochu jinak – řekněte si, že chcete svému tělu dávat tu nejlepší výživu, aby dobře fungovalo a že občas mu můžete dopřát i nějaké méně zdravé pochutiny. Při takovémto nastavení mysli po nich ani nebudete tolik toužit.  

Silový trénink
Úpravu jídelníčku je samozřejmě vhodné doplnit i pohybovou aktivitu. Při hubnutí volí většina lidí cardio pohyb, není ovšem nutné jezdit do úmoru na rotopedu nebo běhat kolem domu. Cardio je sice skvělým způsobem, jak pálit kalorie, ale je třeba ho doplnit i silovým tréninkem. Vedlejším účinkem hubnutí je totiž úbytek svalové hmoty, a tím i zpomalení metabolismus. Svaly je proto třeba chránit a budovat.

Reklama