88a13d5b560ee-prodej-seznam.jpg
Zdroj foto: Shutterstock

Moc vysoká cena

Častým důvodem, proč se nemovitost neprodává, je nesprávné nacenění. „Někteří majitelé mají k nemovitosti emoční vazbu a chtějí jí prodat za cenu, která neodpovídá aktuálním tržním podmínkám. Zároveň se v posledních letech mluví jen o tom, jak jdou ceny nemovitostí nahoru, a tak to někteří majitelé prostě zkusí a stanoví cenu příliš vysoko. Jenže realitní trh ještě stále není stabilní, lidé jsou při koupi opatrnější, a navíc mají z čeho vybírat. Nemovitostí je v nabídce dost a cena musí být konkurenceschopná,“ vysvětluje Jan Kindl z realitní společnosti Domov. Realitní makléři mají přístup k nejnovějším tržním datům a dovedou nemovitost ocenit realisticky.

Emoční vztah k nemovitosti

Emoce mohou ovlivnit nejen nacenění nemovitosti, ale mohou zkomplikovat i jednání s potenciálními kupci. Při osobních prohlídkách a při vyjednávání s druhou stranu je třeba být objektivní a jednat efektivně, což může být pro samotné vlastníky nemovitosti často složité.

Špatná prezentace

Fotografie a popis nemovitosti jsou klíčové pro zaujetí potenciálních kupců. Pokud vaše prezentace není profesionální a dostatečně atraktivní, může to vést k tomu, že bude inzerát přehlížen.

07daa2335aa64-foceni.jpg
Zdroj foto: Shutterstock

Žádný marketing

Pouhé umístění inzerátu na několik webových stránek nemusí stačit. „Realitní makléři mají k dispozici širokou síť kontaktů a marketingových kanálů, díky kterým osloví více potenciálních zájemců a zajistí rychlejší a efektivnější prodej,“ dodává Jan Kindl.

Špatná komunikace a vyjednávání

Efektivní komunikace a vyjednávací dovednosti jsou klíčové pro úspěšný prodej. Realitní makléři jsou v tomto zkušení a vědí, jak prezentovat nabídky, aby dosáhli optimálního výsledku pro všechny zúčastněné strany.

I když se může zdát lákavé prodat nemovitost bez pomoci realitního makléře, realita ukazuje, že to je většinou kontraproduktivní. „Makléři vám ušetří čas, peníze a stres spojený s prodejem nemovitosti. Díky jejich znalostem trhu, marketingovým schopnostem a vyjednávacím dovednostem je pravděpodobnost rychlého a výhodného prodeje mnohem vyšší,“ uzavírá Jan Kindl z Domov Reality.

Zdroj info: Tiskové materiály/ Domov Reality, Jan Kindl