Jsou jimi například potraviny, které je dobré večer konzumovat. Neznamená to, že bychom se měli půl hodiny před spaním nacpat, ale je dobré lépe se zamyslet nad tím posledním pokrmem, co ten den jíme. Může nám zlepšit krevní tlak, pokožku a třeba nám i pomůže předejít únavě, která nás přes den trápí i po osmi hodinovém spánku.


Ryby
Jedním z jídel, které si můžete před spánkem s dobrým pocitem dopřávat jsou například ryby. Většina z nich totiž obsahuje vitamín b6, který je nám pomáhá produkovat hormon spánku, takzvaný melatonin. Dát si můžete třeba lososa, tuňáka nebo halibuta a věřte, že pokud se z konzumování ryb před spaním stane pravidlem, získáte tím nejen dostatek melatoninu, ale i potřebného vitamínu D. Vaše tělo vám zkrátka s jistotou poděkuje.


Cerálie
Nemáme na mysli žádné čokoládové kuličky, o těch byste si měli raději nechat zdát. Řeč je o cornflakes z kukuřičné mouky, které také obsahují vitamín b6. Většina lidí tuto pochoutku konzumuje ráno, protože není nic rychlejšího než cereálie zalité mlékem. Možná je to však i důvod, proč se přes den cítíte unavení. Křoupejte raději večer, třeba místo chipsů!


Banány
Banány doplníte do těla vlákninu a jsou rychlým pomocníkem v případě, kdy nám dojde energie. Jak po nich tedy můžeme v klidu spát? Jsou mimo jiné bohaté na draslík a též na vitamín b6.


Jogurt
Studie prokázaly, že bychom před spaním měli konzumovat více kalcia. Proto se můžeme s chutí pustit do jogurtu. Ten můžeme přidat do cereálií a spát bychom měli jako miminko.

Foto: Shutterstock

Datle
Pro správné fungování těla potřebujeme hořčík. Přispívá například ke správné činnosti nervové soustavy a správné činnosti svalů. Pokud tedy trpíte ve spaní křečí v nohách, jezte často datle, které obsahují 43,3 mg hořčíku na 100 g potraviny.

Čtěte také:

Reklama