PENNY dlouhodobě bojuje proti plýtvání, proto se rozhodlo zavést bedýnky na ovoce a zeleninu, čímž jen v průběhu pilotního projektu zachránilo přes 9 tun potravin. „Ovoce a zelenina patří mezi produkty, které mají krátkou dobu spotřeby a jsou náchylné k poškození. Na našich prodejnách kvalitu sledujeme neustále, u ovoce a zeleniny ji kontrolujeme průběžně každé dvě hodiny, protože vždy nabízíme našim zákazníkům tu nejvyšší kvalitu. Současně jsme řešili, co s ovocem a zeleninou, které už nesplňují nejpřísnější požadavky, ale které jsou nadále bez závad a chutné. Může se jednat například o kousky lehce ťuknuté, nebo z roztržených balení po více kusech. Proto jsme připravili tento projekt, kdy do bedýnek připravujeme mix ovoce nebo zeleniny o váze 2 kg a nabízíme jej zákazníkům za 19,90 Kč, tedy 9,95 Kč za kilogram“ popisuje Petr Baudyš, vedoucí oddělení kvality a dodává: „Reakce zákazníků a zájem o tyto produkty předčil naše očekávání. Například v Plzni nebo Hradci Králové zákazníci takto nakoupili přes dvě tuny ovoce a zeleniny. Všem, kteří této nabídky využili a využívají, pak patří náš dík, protože nám tím pomáhají v boji proti plýtvání.“
V současně době mohou zákazníci bedýnky ovoce nebo zeleniny druhé jakosti v bedýnce o váze 2 kg za cenu 19,90 Kč nakoupit ve více než 50 obchodech po celé republice, a postupně bude tato nabídka rozšiřována.
V loňském roce PENNY v rámci boje proti plýtvání rovněž spustilo projekt PENNY PRO ZOO. Na základě spolupráce se zoologickými zahradami po celé republice dodává zvířatům ovoce a zeleninu ze svých obchodů, které už zákazníkům v rámci přísných požadavků na kvalitu nechce nabízet. Zaměstnanci vytřídí kusy ovoce a zeleniny nesplňující estetickou kvalitu nebo je potřeba je zkonzumovat, v co nejkratší době, přičemž toto ovoce a zelenina i nadále splňují všechny zdravotní normy a pro zvířata jsou zcela nezávadné. Tato podpora je pro zoologické zahrady významnou pomocí, protože zvířata díky ní dostávají kvalitní a zdravou stravu, která obohacuje jejich jídelníček. Celkově PENNY od začátku projektu dodalo do 26 zoologických zahrad na 50 tun ovoce a zeleniny.
Nový komentář
Komentáře
V Lídlu jsem již koupila bedýnky, ale v Penny jsem je nikde neviděla.
Po pravdě, současný marketing se opravdu vydává podivným směrem.
V Lidlu jsem měla šanci zakoupit bedýnku jen jednou - jinak nebyly, resp. maximálně byly "bedýnky s květinami".
To, že se to snaží napodobit Penny - OK - ale proč to prodávat lidem takhle marketingově? Pokud by to bylo na prodejně, tak si toho všimnu a zakoupím (dosud jsem v Penny bedýnku neviděla).
Jinak takový Albert, který se děsně chlubí iniciativou Pomozte nám neplýtvat, to už mi taky přijde jako vrchol. Spousta řetězců, aby nemuseli zboží dát prošlé do ztrát, prodává zboží před expirací a neotlouká to furt zákazníkům o hlavu s argumentem, jak pomáhají neplýtvat potravinami. Dokonce znát menší prodejny nebo jiný řetězec, kde prodávají potraviny po doporučené době spotřeby a lidé to nakupují. (Že by proto, aby ušetřili? Nebo kvůli marketingu???)
Celkový dojem prostě je, že tento marketing dělá ze zákazníka blba. Když už potravinu s krátkou expirací kupujeme, tak asi víme proč. Ale aby nám to někdo předkládal jako že tím pomáháme s daným řetězcem zachraňovat planetu, to už mi přijde fakt dost :(
Já tyhle akce jsem viděla v Lidlu ale denně chodím do Penny a nikdy tam nic takového není tak to budou mít zase jenom Pražáci
U nás to také je zavedeno v Lidlu, bedýnka za 25,- Kč
To lze jen pochválit a poděkovat