Foto: Shutterstock

Čím víc se cítíte plně, tím méně je pravděpodobné, že si dáte svačinu a s ní další kalorie. Oves má také vysoký obsah prospěšných rostlinných složek zvaných polyfenoly. Navíc jedinečná skupina antioxidantů zvaná avenanthramidy se nachází pouze v ovsu.
 
Nicméně, jaký je vlastně ideální čas pro konzumaci této na vlákninu bohaté potraviny? Většina lidí dává přednost jedení ovsa ke snídani. Je to ale ten nejlepší čas pro jeho konzumaci? „Oves je pro naše zdraví dobrý kdykoliv a neexistuje žádný konkrétní čas nebo roční období, kdy je oves vhodnější. Takže ho můžete jíst kdykoliv bez obav,“ říká Dolly Kumar, zakladatelka společnosti Cosmic Nutracos Solutions Pvt. Ltd., pro Indian Express.
 
Když si dáte oves ke snídani, budete se cítit plnější, takže se během zbytku dne vyhnete nežádoucím touhám po pochutinách. Obzvláště se oves hodí pro ty, kdo drží dietu, protože pak budou mít menší chutě. Pokud si chcete dát lehké jídlo i během oběda nebo večeře, klidně si dejte oves i tehdy. Pokud chcete, aby vaše pozdní večeře byla lehčí, pak je oves skvělou volbou.

Reklama