Foto: Shutterstock

Ořechové máslo
Pistáciové, mandlové, pekanové a mnoho dalších. Ořechová másla jsou považována za vhodnější náhradu nejrůznějších čokoládových pomazánek. Produkty, které mají ve složení jen ořechy, jsou skutečně nutričně hodnotné. Obsahují kvalitní tuky důležité pro zdraví srdce a cév a také skvěle chutnají. Jenže co se týče kalorií, není to žádná sláva. Kupříkladu mandlové máslo je dokonce ještě kaloričtější než známá čokoládová pomazánka plná cukru a palmového oleje. Z hlediska zdraví jsou ořechová másla bezpochyby vhodnější, ovšem kvůli vysoké kalorické hodnotě není radno se s nimi ládovat od rána do večera.

Hořká čokoláda
Celebrity i nutriční poradci často rádi tvrdí, že k zaplašení chuti na sladké má člověk použít kostičku hořké čokolády. Ta by měla mít minimálně 70% obsah kakaa. Takový výrobek je samozřejmě z hlediska zdraví prospěšnější než mléčná čokoláda, protože obsahuje méně cukru a více flavonoidů, které zlepšují krevní oběh a pružnost cév. Ovšem jedna kostička vám cévy nezlepší a kalorická hodnota je srovnatelná s kostičkou čokolády mléčné. Takže pokud vám hořká nechutná, není důvod se do ní nutit. Chuť na sladké můžete uspokojit i mléčnou.

Bezlepkové sušenky
Z lepku se v posledních letech dělá nepřítel číslo jedna. Někteří lidí se mylně domnívají, že když je na něčem nápis bezlepkové, automaticky to znamená zdravé a nízkokalorické. To ale ani náhodou. I bezlepkové sušenky s cukrem obsahují velké množství kalorií a hubnutí nijak nepomohou.


Foto: Shutterstock

Kokosové mléko
Někteří lidé se také odvracejí od kravského mléka a vyhledávají rostlinné alternativy. Na tom není vůbec nic špatného, ale rostlinné opět neznamená zdravější, a už vůbec ne méně kalorické. Zatímco 100 ml polotučného kravského mléka obsahuje přibližně 47 kcal, ve stejném množství kokosového mléka je kalorií cca 180. Obsahuje totiž velké množství tuku.

Losos
Losos je velmi ceněný pro obsah omega-3 kyselin a do jídelníčku určitě patří. Lidé, kteří se snaží zhubnout, by si ovšem měli dát pozor na porci. Tuku je v této rybě požehnaně, 100 gramů syrové ryby, což je docela malá část, má kolem 200 kcal. Kupříkladu taková treska má ve stejném množství jen cca 60 kcal.

Avokádo
Avokádo je skvělým zdrojem minerálních látek, vitaminů C, E či K, ale také je nejtučnějším ovocem vůbec. Proto i v tomto případě platí, že byste ho neměli z jídelníčku vyřazovat, ale ani to s ním přehánět.

Flapjack
Zapečená tyčinka z britských ostrovů, kterou u nás prodává několik značek, se tváří jako ta nezdravější svačinka. Obsahuje přeci ovesné vločky. Jenže ve většině případů i opravdu hodně cukru, respektive často spíše glukózo-fruktózového sirupu, palmových a dalších tuků, zahušťovadel apod. Neplatí to samozřejmě o všech produktech, a tak je třeba sledovat složení. Některé flapjacky jsou opravdu velké, mívají i 80 g, což ale není problém sníst na posezení. Výsledkem je, že do sebe mrknutím oka dostanete i 400 kcal, což je skoro hodnota vyváženého oběda.

Hummus
Luštěninová pomazánka – co na té může být špatného? V zásadě nic, ale kalorická hodnota kupovaných pomazánek bývá poměrně vysoká. Obsahují sezamovou pastu a docela velké množství oleje. Sníst celé balení na posezení tedy nebude dobrý nápad.

Reklama