docl.jpg
Foto: Shutterstock

Marisa Peer prošla během let mnoha dietami a také bojovala s poruchami příjmu potravy. Postupem času ale přišla na to, co dělala špatně a nyní své zkušenosti předává dál. Například prostřednictvím motivujících videí nebo knihy You can be thin (Můžete být štíhlá). Zásadní je podle ní přeprogramování mysli. Síle myšlenky totiž přisuzuje velkou váhu.

Co tedy udělat, abyste se podle Marisy Peer přestala jednou provždy přejídat, dosáhli své ideální postavy, upřednostňovala zdravé jídlo, a dávala tak tělu vše, co potřebuje? Nápomocné v tom mohou být jednotlivé kroky, opatření a cvičení.

Síla slov

Prvním krokem je podle terapeutky změna slovníku. Špatně jsou věty typu: Jsem tlustá jako prase. Mám obrovské břicho. Pořád jenom přibíráním a nedokážu s tím nic dělat. Základem je podobná prohlášení zcela vypustit ze své slovní zásoby. Tělo a mozek totiž tyto věty přijímají za své. Z nastřádaných kilogramů nepustí ani deko, a navíc vedou člověka k přejídání. Důležité je tato prohlášení nahradit pozitivními afirmacemi a ty si pravidelně během dne opakovat. Mohou vypadat například takto: Učím se jíst zdravěji. Jím, když mám hlad. Učím se poznat, kdy jsem sytá. Moje tělo se mění tak, jak chci.

Marisa Peer dále doporučuje vypustit ze svého slovníku spojení ztratit kila, protože ztráta je v drtivé většině spojená s něčím negativním. Pozitivní věci obvykle následují po slově získat. Alternativou pro ztratit kila může být: snažím se získat pro sebe lepší váhu, usiluju o formu, která si mi bude líbit apod.

Dále by lidé podle terapeutky neměli spojovat věci, které se jim na těle nelíbí s přivlastňovacím zájmem moje. Vypusťte tedy z řeči i mysli spojení jako: moje tlusté břicho, můj špíček.

Pomoci uvědomit si, že vlastně chcete jíst zdravě a bez přejídání, může i seznam věcí, o které vás přejídání připravuje nebo které vám způsobuje. Třeba kvůli němu často pláčete, přicházíte o důležité věci, přibíráte, ničí vám zdraví, stydíte se nahá apod. Seznam negativních věcí může být opravdu dlouhý. Na druhou stranu pozitivní je na přejídání asi jen jedna – příjemný pocit při jídle, který trvá ovšem jen několik minut a potom následují výčitky. Pokud se budete rozmýšlet nad tyčinkou plnou cukru, zkuste si ji představit jako hmotu plnou chemikálií, ztužených tuků apod. Dost možná vás přejde chuť.

Síla představivosti

Dalším cvičením, které může podle Marisy Peer pomoci zredukovat váhu, je vizualizace. Několik minut denně můžete věnovat tomu, že si budete představovat, že jste štíhlá a máte svou vysněnou váhu. Je třeba se do toho opravdu ponořit, vykreslit si v mysli, jak perfektně vám sedí nové šaty nebo upnuté kalhoty, jak lidé na ulici nešetří lichotkami apod.

A i když ještě nemáte ideální váhu, opakujte si úsloví: Jsem dost dobrá. Po pár týdnech mu začnete věřit a to je polovina úspěchu.

Reklama