„Syn Petr neměl nikdy se školou zásadní problémy. Učil se docela dobře a hodně věcí si zapamatoval už z hodiny, takže doma nemusel trávit tolik času učením. V loňském školním roce to bylo při online výuce také v pohodě, ale teď je v osmičce a pro mě i pro něj je to očistec,“ líčí Martina.
604b5959a4e0dobrazek.jpg
Foto: Shutterstock

Donutit syna, aby si plnil své povinnosti je pro ni totiž nadlidský úkol. V posledních měsících totiž na Petrovi pozoruje, že tak nějak rezignoval. Při online výuce téměř nevnímá, je mu jedno, skoro propadá a škola ho vůbec nezajímá. 

„Pracuju na směny, takže ho můžu kontrolovat jen ve dny, kdy mám noční nebo odpolední. Z postele ho tahám skoro násilím a div ho neprosím, aby si aspoň vyčistil zuby a normálně si sednul k počítači ke stolu a začal pracovat. Když ho donutím, tak se pak stejně válí znuděně po stole. Na některé hodiny se nehlásí vůbec, protože spí a o těch ostatních si píše s kamarády na mobilu nebo hraje hry. Dokonce se začal v pokoji zamykat, abych ho nemohla kontrolovat, takže jsem mu musela klíč normálně sebrat,“ svěřuje se Martina.

Její syn se zhoršil snad ve všech předmětech, z části je na propadnutí, úkolů odevzdává jen zlomek. Po příchodu domů z práce Martina často zjišťuje, že syn strávil celý den v posteli v pyžamu. Školu si třeba zapnul, ale většinu času u ní pravděpodobně stejně spal. Telefonická konzultace s jeho třídní učitelkou nepřinesla žádný výsledek.
604b599d32da2obrazek.jpg
Foto: Shutterstock

„Jeho třídní mi řekla, že musím na Petra víc dohlížet, důsledně mu kontrolovat úkoly a případně mu sehnat doučování. Ale že ona s jeho přístupem nic nenadělá. O to všechno se samozřejmě snažím, ale nejde to po dobrém ani po zlém. Když má syn slabší chvilku, svěřuje se mi, že mu chybí kamarádi a chce se vrátit do školy. Jsme z toho už oba úplně vyšťavení. On z distanční výuky a odloučení od vrstevníků a já z toho, že mu musím dělat bachařku. Snad už se děti co nejdřív vrátí do školy a dají se dohromady, nerada bych, aby opakoval ročník. Příští rok ho čekají přijímačky na střední školu,“ uzavírá Martina která vidí v návratu k prezenční výuce jediné světlo na konci tunelu.

Čtěte také: