Banka ING letos kvůli covidu přenesla všechny své aktivity do online světa. Zjistit, jak funguje svět peněz, mají nyní možnost všechny děti s pomocí interaktivní online hry Se lvem do světa peněz a série videí, kterou banka připravila spolu s herci z ostravského divadla Mír.

Se lvem do světa peněz

Online hra Se lvem do světa peněz je dostupná přímo na webu banky. Je určená dětem ve věku 8 až 15 let. Základní herní plán na bázi soutěžního kvízu obsahuje obrázky, animace a voiceovery namluvené známým hercem Ladislavem Hamplem. Před vyplněním jednotlivých kvízových otázek mají žáci a studenti k dispozici krátkou animaci, která jim stručně a srozumitelně vysvětlí například rozdíl mezi zbytnými a nezbytnými výdaji, význam spoření anebo úskalí registrace platební karty kvůli nové herní aplikaci. Na konci hry získají děti certifikát a především lepší orientaci ve finančních záležitostech a s tím spojené sebevědomí.
pu1.jpg

Chraň své peníze

V této době, kdy herci ostravského divadla Mír nemohou hrát pro živé publikum, natočili sérii videí pro děti s tematikou finanční gramotnosti. Společně s bankou ING se podíleli také na scénáři. Krátká videa se dvěma teenagerkami, andělem a čertem svou cílovou skupinu vtipně zasvětí do témat ochrany PIN kódu a ztráty platební karty, phishingu a automatického předplatného, půjček, úroků, poplatků, spoření a také investic. Děti zjistí, jak rozeznat podezřelé nabídky, jak se nenechat napálit a tak dokáží chránit své peníze i v budoucnu. „Bohužel nemůžeme k dětem ani ony k nám. To nám ale nezabránilo v přípravě dalších vzdělávacích aktivit pro různé věkové skupiny dětí a mládeže. Finanční gramotnosti není ve školách zatím věnován dostatek prostoru, a to ani při běžné výuce, natož při distanční formě. I proto se jako banka snažíme pomoci, jak můžeme. Nové výukové materiály jsou vhodné jak pro učitele, lektory a školy, tak pro smysluplné vyplnění času dětí doma,“ říká Karolína Kříženecká, ředitelka korporátní komunikace banky ING.

ING Bank podporuje finanční vzdělávání dětí i dospělých dlouhodobě

Projekt, který má děti naučit správnému zacházení s penězi, běží díky dobrovolníkům z řad zaměstnanců banky již téměř šest let. Rozvoji vědomostí a dovedností v oblasti nakládání s penězi se dobrovolníci z řad ING věnovali v desítkách škol jak samostatně, tak také v rámci projektu Bankéři do škol České bankovní asociace. Navštívili také dětské domovy a na kulturních a sportovních akcích si edukační kvízovou hru Hravý finančník mohly zahrát děti v její dřívější papírové podobě. Šlo o 6 kvízů cílených na různé věkové kategorie, které v její nové online verzi vyplnilo jenom za posledních 12 měsíců přibližně 3000 dětí.
pu2.jpg
Banka ING letos v únoru oznámila odchod z retailového trhu v ČR ke konci roku 2021, zůstává však v Česku i nadále pro korporátní klientelu a bude pokračovat v podpoře finančního vzdělávání dětí a podpoře komunit v oblasti, kde podniká.

Více na ING.CZ
6075798675287obrazek.png

Reklama