Ve dnech 17. března–22. dubna 2011 probíhá v sedmi městech České republiky  kampaň zacílená na prevenci civilizačních onemocnění a propagování zdravého životního stylu s názvem „Žijete zdravě? Řekneme vám to! Přijďte si změřit svá rizika.“

Akce probíhá pod záštitou neziskové organizace Vím, co jím a piju o. p.s. zaměřující se na propagaci zdravého životního stylu a nutričně vyvážených potravin. Každý čtvrtek a pátek mezi 12. až 17. hodinou má široká veřejnost možnost si zdarma nechat odborným zdravotním personálem změřit svůj tlak, hladinu cukru a cholesterolu v prodejnách BILLA a porovnat tak svoje hodnoty s hodnotami, které doporučují lékaři. Kromě vyšetření budou na místě přítomny nutriční terapeutky, které veřejnosti na základě vyhodnocení naměřených výsledků poskytnou dietologické poradenství „na míru“ a účinné návody na prevenci civilizačních onemocnění jako je obezita, diabetes, zvýšená hladina cholesterolu či tlaku apod.

Kampaň začala v Praze (17.–25. 3.), pak se přesunuje do Liberce (31. 3.), následuje Kladno a Slaný (1. a 7. 4.), Brno a Olomouc (8.–15. 4.) a končí v Plzni (15.–22. 4.).

Hlavním partnerem akce je společnosti Unilever a jeho značka Flora pro.activ, která se již delší dobu významně zapojuje do propagace zdravého životního stylu. Docent Ing. Jiří Brát ze společnosti Unilever k tomu podotýká: „Klinické studie prokázaly, že Flora pro.activ výrazně snižuje hladinu cholesterolu. Obsahuje rostlinné steroly, o kterých bylo klinicky prokázáno, že při pravidelné konzumaci 2– 2,5g za den snižují hladinu cholesterolu vprůměru až o 10 % během 3 týdnů a v kombinaci s pestrou vyváženou stravou a zdravým životním stylem v průměru až o 15 %.“

Druhým partnerem je česká firma Walmark, která pro osoby bojující s vysokým tlakem nabízí přírodní doplněk stravy pro jeho stabilizaci Optitensin a pro regulaci hladiny cukru v krvi u diabetiků a osob s porušenou glukózovou tolerancí doplněk stravy Dialevel. RIZIKOVÉ FAKTORY VAŠEHO ZDRAVÍ?

h

Obecně prospěšná společnost Vím, co jím a piju zahájila svoji činnost v létě 2010 a jejím cílem je propagovat zdravý životní styl a zlepšit orientaci běžného spotřebitele v nabídce potravin. To je zajištěno pomocí jednoduché značky „Vím, co jím“, kterou jsou označeny potraviny splňující určitá produktová kritéria a které jejich výrobci do programu přihlásí. Kritéria týkající se obsahu trans-mastných kyselin, nasycených mastných kyselin, soli, cukru a v některých případech i vlákniny vycházejí z doporučení Světové zdravotnické organizace a byla vyvinuta v rámci mezinárodního programu The Choices programme. Značka Choices je v současné době zastoupena v 50 zemích světa a v programu je zapojeno cca 130 společností s celkovým počtem 3 000 produktů ve všech kategoriích. V ČR se do programu zatím zapojili 4 firmy s celkovým počtem 62 výrobků.

Další informace o programu naleznete na stránkách www.vimcojim.cz.