• NE: Hovořit o odchodu z práce s těmi nesprávnými lidmi
    Jinými slovy, vaše první kroky by měly směřovat do kanceláře vašeho nadřízeného, kterému sdělíte, že odcházíte. Nediskutujte o této změně s kolegy dříve, než tak učiníte. Zajistíte si tak lepší pozici a minimum „špatné krve“ v případě, kdyby se to náhodou k šéfovi dostalo přes někoho jiného.
  • ANO: Pošlete dopis
    Hodí se, abyste v poslední den, kdy v zaměstnání jste, poslali šéfovi, ale i všem svým kolegům dopis, v němž se oficiálně rozloučíte, poděkujete za zkušenosti a kariérní růst. Udělejte tak zejména kvůli sobě, a to i v případě, že jste se tu a tam ve firmě třeba i trápila.
  • ANO: Dejte o svém odchodu vědět dostatečně včas dopředu
    Ideální dobou je podle odborníku lhůta jednoho až tří měsíců. Pokud tedy nekončíte ve zlém, rozhodně své výpovědi dejte čas a zachovejte se fér i vůči svému zaměstnavateli. Taková doba dá dostatek času, aby si za vás ve firmě našli náhradu a vy jste případně pomohla se zaučením toho, kdo přijde na vaše místo.
  • NE: Nelžete
    Až budete oznamovat svůj odchod, jednejte na rovinu a nevymýšlejte si výmluvy. Nikdy totiž nevíte, kdy se vaše cesty se šéfem opět zkříží.
  • ANO: Poproste svého šéfe o referenci
    Vysvětlete nadřízenému, že si vážíte vašeho vztahu a zeptejte se, jestli by byl ochotný napsat vám referenci pro budoucí zaměstnání. Věřte, že se vám i těch pár vět na papíře bude jednou hodit!
  • NE: V posledních týdnech se neflákejte
    Vše už je dané, vy víte, kdy přijde váš poslední den, přesto není nutné hodit si v práci nohy na stůl a flákat se. Pracujte až do konce tak, jak vám velí slušnost.
  • NE: Nepomlouvejte
    Až se za vámi naposledy zaklapnou dveře firmy a odcházíte-li ve zlém, nikdy, ale opravdu nikdy nepomlouvejte svého bývalého zaměstnavatele. Ať se vám to jeví jakkoliv špatně, ve svém životě jste se díky firmě posunuly a jak bylo psáno výše – nikdy nevíte, kdy se vám opět zkříží cesty.

    Foto: www.shutterstock.com


Také si přečtěte:

Reklama