Je to pro ně něco nového a neznámého. Vyvolává to v nich negativní pocity a stres. Osobně si myslím, že dostupných informací je dost, největším problémem je výběr správného řešení.   Ne všichni se dokáží v té změti informací správně zorientovat a pak musí spoléhat pouze na informace od vybraného poskytovatele. 

Na co často zapomínají?
Především malí podnikatelé si často neuvědomují, že EET neobnáší jenom samotný nákup přístroje, ale že je s tím spojená také značná administrativa. Podnikatel, pokud nemá datovou schránku, musí jít osobně na finanční úřad, přihlásit se k EET, zaregistrovat provozovny, vygenerovat si certifikáty a hesla a pak ještě musí registraci na finanční správě dokončit. A získané certifikáty je ještě potřeba nainstalovat do vybraného zařízení. Zabere to čas, lidé to nesmí podcenit, nelze to vyřídit hned.

Jaké jsou kroky k tomu, aby měli vše připravené? Na co si musí dát pozor?
Zatímco samotné administrativní kroky jsou spíš časově náročné než složité, volba správného technického řešení je naopak velmi záludná. Musíte si vybrat takové zařízení, aby bylo jednoduché na obsluhu, odvádělo práci, kterou má, a ještě aby nebylo drahé na provoz. Ve výsledku bych doporučila řešení, které si mohou vyzkoušet a případně bez nákladů přejít na jiné.

Kdy je nutné začít s přípravou?
Určitě bych doporučila začít s vyřizováním všech formalit a výběrem správného řešení co nejdříve.  Z předešlých vln víme, že řada lidí nechá registraci a výběr řešení opět na poslední chvíli. Nestihnou si vše vyřídit včas a pak budou ve stresu, aby jim finanční správa neudělila pokutu.

Jak jim může pomoci vaše společnost?
Máme již zkušenosti z 1. a 2. vlny EET, kdy si naše terminály pořídilo několik tisíc podnikatelů, takže teď přesně víme, co nabídnout. Připravili jsme proto tři různé druhy přístrojů pro EET, pro každý druh podnikání jiný, aby si každý mohl vybrat ten nejvhodnější.  Naše společnost má síť obchodních zástupců po celé České republice, takže pokud si některý podnikatel není jistý volbou řešení, může se na nás s důvěrou obrátit a naši zkušení kolegové z obchodního oddělení mu s výběrem nejvhodnějšího zařízení rádi pomohou.

Jaké produkty můžete podnikatelům doporučit?
Za sebe bych určitě doporučila terminál s dotykovým displejem a s operačním systémem Android, který máme nově v nabídce. Ovládá se jednoduše jako chytrý mobilní telefon. Lze se do něj stahovat nejrůznější aplikace, na displej si můžete dát svoji oblíbenou fotografii nebo ho lze v případě potřeby využít i jako wifi hotspot. Dá se přenášet, takže se s ním lze volně pohybovat po provozovně a v případě potřeby si ho můžete vzít s sebou i na cesty a použít ho jako foťák nebo navigaci.    Má v sobě tiskárnu, pokladní aplikaci (od více dodavatelů – zákazník si může vybrat tu nejvhodnější) pro karty i hotovost a umí EET – nepotřebujete nic navíc.

Jaké typy platebních terminálů nabízíte? Z čeho si mohou podnikatelé vybrat?
Kromě zmíněného terminálu s dotykovým displejem máme v nabídce i klasické tlačítkové terminály Ingenico. Nahradí pokladnu, umožní vám přijímat hotovost i platební karty a odesílat informace k EET. Navíc jsou i odolnější vůči mechanickému poškození. Třetím typem je mPOS, což je náš nejmenší terminál, který se vejde do kapsy. Funguje po spárování s chytrým mobilním telefonem. Nemá tiskárnu, účtenky posílá mailem nebo v sms. Je vhodný pro menší počet transakcí, např. pro taxikáře nebo kurýry.

Jak terminály fungují? Jak je to s připojením k internetu?
Jako první je potřeba si rozmyslet, zda podnikatel potřebuje zařízení, které bude možné přenášet či nikoliv.  Pevné terminály komunikují prostřednictvím ethernetového kabelu, který je zapojen přímo do terminálu. Přenosné terminály mají připojení přes Wi-Fi nebo přes vlastní SIM kartu. Pouze ten nejmenší je potřeba k provozu spárovat s mobilním telefonem. Díky tomuto druhu připojení fungují přenosné terminály kdekoliv, kde je signál.

Jaká je podpora pro ty, co si nebudou vědět rady?
Máme obchodní zástupce rozmístěné po celé České republice, kteří jsou ochotni pomoci se správným výběrem zařízení.  Pokud se podnikatel rozhodne pro zařízení od naší společnosti, tak s  výjimkou toho nejmenšího přiveze naše terminály technik až k zákazníkovi. Terminál mu zapojí a vysvětlí, jak ho používat. I potom o zákazníka pečujeme – máme nonstop linku, kde zákazníkovi rádi poradíme. Pokud problém nelze vyřešit po telefonu, nejpozději do osmi hodin přijede náš technik a terminál opraví nebo vymění.

Za jak dlouho dostane majitel terminálu peníze na svůj účet?
Platbu odesíláme hned druhý den a ten samý den ji zpravidla obchodník obdrží na svůj účet. Podnikatele nijak neomezujeme, mohou mít účet u jakékoliv banky.

Kolik vše stojí? Pořízení terminálu a provoz?
Pořizovací náklady za zařízení od nás jsou nulové, protože vše je zahrnuto v měsíčním poplatku. Ten se pohybuje ve výši několika stovek korun měsíčně.  Terminál není nutné si kupovat. Pokud je zařízení zastaralé nebo se zákazníkovi rozbije, jednoduše mu ho vyměníme za nové.

Na dotazy odpovídala Tereza Uksová (37)

  • Integration Manažerka Global Payments
  • Má na starosti zavádění nových produktů a expanzi firmy do dalších zemí.
  • Vystudovala obor Řízení podniku a podnikové finance na VŠFS v Praze.
  • Mluví čtyřmi jazyky, žije střídavě v ČR a na Slovensku.

Za rozhovor děkujeme.

Jste připraveni na další vlnu EET? Potřebujete odbornou radu?
Máte nyní možnost.
Vyplněním formuláře získáte odborné poradentsví a návrh spolupráce.

POZOR! Pokud v únoru, březnu nebo dubnu uzavřete smlouvu na platební terminál, máte možnost získat voucher v hodnotě 1000,- Kč! Vybrat si můžete z dárkového poukazu Notino, Sportisimo, Datart nebo Premiere Cinemas.

Voucher získá v každém měsíci prvních 5 uzavřených smluv v každém měsíci. Promyslete, zda se vás třetí vlna EET týká a využijte nabídku pořízení platebního terminálu, bez kterého se neobejdete.
Reklama