S postupem času se otázky překlopily i do dalších rovin, jako je psychologie či vztahy. Linka pomáhá k mentálnímu zdraví a spokojenosti zaměstnanců, kterou Albert udržuje nejenom rostoucími mzdami a peněžními benefity, ale také podporou zdravého životního stylu.

be.jpg

Nově odborníci poradí zaměstnancům, kteří pocházejí z Ukrajiny, s aktuálními otázkami, jež mohou řešit. Jde například o ubytování a pobytová oprávnění, víza, povolávací rozkazy, zdravotní pojištění či přicestování rodinných příslušníků. Albert takto rozšiřuje činnost své linky pomoci, která začala fungovat před pandemií.

„Aktuální situace je pro naše ukrajinské kolegy velmi náročná. Řeší otázky, které by nikoho z nás před pár týdny ani nenapadly. Zjistit všechny potřebné informace pro ně nemusí být snadné, proto jsme se rozhodli jim pomoci i tímto způsobem,“ vysvětluje Denisa Maternová, manažerka HR v obchodech Albert.

Vše začalo v době pandemie

Zaměstnanci v obchodech zajišťovali v nejtěžších časech pandemie zásobování obyvatel, situace byla ale nová i pro ně a museli se s ní rovněž vyrovnat a vypořádat. „Ze začátku jsme řešili na lince pomoci různé dotazy, které se vztahovaly k pandemické situaci, od interpretace pravidel a nařízení, přes možnosti testování, nošení ochrany dýchacích cest, finančních a vztahových komplikací nebo také objednání k lékaři. Častými tématy byla i distanční výuka, work-life balance, cestování přes okresy v době lockdownu, proplácení nákladů na testování, žádanky na testování, tisk potvrzení o provedeném testování a mnoho dalšího,“ říká Denisa Maternová.

Jak funguje Albert linka pomoci
Na lince jsou k dispozici profesionální konzultanti s odborným vzděláním a jsou pravidelně proškolováni ve třech hlavních oblastech, mezi které patří psychologie, právo a finance.
Linka je k dispozici každý den včetně víkendů. Kontaktovat ji zaměstnanci mohou skrze telefon, e-mailové zprávy nebo sociální sítě.

Postupem času během pandemie se dotazy změnily. Nejvíce otázek za loňský rok přibylo z oblasti psychologie, vztahů, komunikace a financí. Odborníci radili s postupy, jak zvládnout různé situace či je správně formálně vyřídit. Objevily se ale i úsměvné příhody. „Oslovila nás například zaměstnankyně, která dostala na výplatu více peněz, než měla, a cítila potřebu a zodpovědnost je vrátit zpět do organizace,“ dodala Denisa Maternová.

Kromě mnohých benefitů, jako je Multisport karta, příspěvky na dopravu či rekondiční volno se Albert také dlouhodobě soustředí na péči o zdraví zaměstnanců. Organizuje preventivní programy a poskytuje vitaminy či odborné poradenství v oblasti výživy a zdravého životního stylu. Právě tento balíček rozvíjí i linka pomoci.

Důležitost nepeněžních benefitů a péče o duševní zdraví dokazuje také rostoucí spokojenost zaměstnanců, tak jak ji ukazují výsledky interního celofiremního průzkumu. Spokojenost všech dvaceti tisíc zaměstnanců opakovaně vzrostla i ve dvou pandemických letech a nyní představuje 87 %. Oproti roku 2020 došlo ke zlepšení o další 2 %.
6229fbfee0783obrazek.jpg