I štíhlé ženy pozorují po čtyřicítce v oblasti pasu jeho zřetelné rozšíření. Přirozený chod přírody zvrátit nelze, ale pomocí stravy je možné přibírání zmírnit a cítit se ve svém těle lépe. A nejen kvůli estetickému dojmu a vlastní spokojenosti sama se sebou, ale také o snížení rizika kardiovaskulárních onemocnění.

Po čtyřicítce se mění chování těla. „Zpomaluje se metabolismus a kromě dalších nepříjemností ubývá také svalová hmota. Proto ačkoliv jíme více méně stejně, nabíráme. Tělo už zkrátka nepotřebuje takový příjem. Vážit můžeme stejně, ale mění se podíl svalové hmoty ve prospěch tuků,“ vysvětluje přirozený proces dietní koučka z KetoDiet Martina Dvořáková.

Jestliže vás tento stav trápí, dejte si hlavně pozor na drastické diety. Nevyvážené způsoby stravy slibující téměř okamžitý úbytek váhy, a nejsou sestavené odborníkem na míru, přináší zpravidla více škody, než užitku. „Obvykle se při nich tělo zbavuje vody a energii na chod těla bere ze svalů. Poměr tuků v těle se ale výrazně nemění a často dochází k jojo efektům,“ varuje Martina Dvořáková a dodává, že ženy v tomto období zázračným dietám často podléhají.

Bohužel velké a časté váhové výkyvy nejsou pro tělo vůbec zdravé a dlouhodobě zpomalují metabolismus. Ten už se s věkem sám od sebe zpomaluje. Navíc úměrně přibývajícím létům klesá výdej energie a ubývá svalů. Tělo ochabuje, tuk se ukládá převážně v horní části těla, v oblasti břicha a boků. Tím se zhoršuje nejen celková fyzická kondice a riziko vzniku srdečně-cévních onemocnění, ale nadváha nepřispívá ani psychické pohodě, která je v tomto období také velmi důležitá.

Jednou z příčin neúspěchu v boji s kily navíc, je naše vlastní hlava. Vidíme se příliš kriticky, necítíme se ve vlastním těle dobře, nepřijdeme si tolik atraktivní a žádoucí jako dříve, ani tak výkonné, klesá nám sebevědomí a nevěříme, že se to může změnit. Náš vlastní mozek nás zkrátka zabrzdí a nepustí dál. Psychická pohoda je přitom nezbytná, proto dělejte vše, co vás činí šťastnou a spokojenou kdykoliv to půjde. Zapomínat bychom však neměly ani na jakoukoliv fyzickou aktivitu. Sport má člověka bavit a přinášet radost, proto zařaďte vhodnou pohybovou aktivitu, do svého volného času každý týden. Kromě toho, že si odpočinete, vypustíte páru a přijdete na jiné myšlenky, uděláte něco pro své tělo a zdraví.

Řešením, které nastartuje metabolismus i úbytek tukových zásob zejména kolem břicha, je vyvážená strava založená na vyšším příjmu bílkovin a minimálním příjmu sacharidů. Zatímco tuk na stehnech, hýždích a pažích můžeme do určité míry zredukovat pravidelným cvičením, viscerálního tuku na břiše, se zbavíme pouze vhodnou skladbou jídla. „Cestu ke změně stravovacích návyků můžeme nastartovat dobře nastavenou proteinovou dietou, kdy v jídelníčku snížíme sacharidy na minimum a naopak zlehka navýšíme příjem bílkovin. Tento typ stravování zbavuje tělo tukových zásob právě kolem pasu, aniž by docházelo k úbytku svalové hmoty, která v těle s přibývajícím věkem ubývá přirozeně,“ říká dietní koučka Martina Dvořáková z české značky KetoDiet, která svým klientům pomáhá s vyváženým jídelníčkem.

Pokud vás trápí nechtěná kila a je vám více jak 40 let, další inspiraci a informaci najdete zde: HUBNUTÍ PO PADESÁTCE

O Martině Dvořákové
Martinu nadchl zdravý životní styl natolik, že svůj koníček proměnila v roce 2006 v hlavní pracovní náplň. Jako výživová poradkyně vede a motivuje klienty i z řad celebrit k úspěšnému hubnutí. Mohli jste ji vidět také na televizních obrazovkách v pořadech Snídaně s Novou, Sama doma nebo Dobré ráno na České televizi nebo V ránu na gauči na TV Seznam, kde se podělila o své zkušenosti a dietní tipy. Od začátku roku 2015 se stala hlavní výživovou poradkyní KetoDiet, oblíbené české proteinové diety.

Věnuje se také vlastnímu blogu o zdravém vaření pro celou rodinu. Začtete se do jejích článků KETOMARTINA.CZ nebo ji sledujte na Instagramu @ketomartina.

Přečtěte si také:

Reklama