6335813395d8fobrazek.png
Foto: Shutterstock

Dejte se na saunování
Chodit do sauny na podzim a v zimě je vhodnější než kdy jindy. Pomůže vám z těla dostat bacily, proto do ní můžete chodit, i když jste nemocní a zároveň působí jako prevence před nemocemi. Samozřejmě byste ale nemocní neměli chodit mezi lidi, takže zvolte soukromou saunu nebo choďte do domácí, pokud máte to štěstí a vlastníte ji.

Podle studie dokáže saunování snižovat krevní tlak a zlepšovat cirkulaci krve.

Otužujte se
Otužování souvisí se saunováním, protože po chvilce strávené v sauně, byste se správně měli osprchovat úplně ledovou vodou. Otužování není po chuti každému, ale pokud na to půjdete pomalu a postupně, zvyknete si a brzy se můžete těšit z dobrých výsledků v podobě zvýšené imunity. 
Pozor! Otužování může být i nebezpečné, pokud máte nějaké zdravotní potíže nebo na to jdete moc rychle. Pusťte se do toho po konzultaci s vaším lékařem a také pod dohledem.

Zahřejte se zevnitř i zvenku
Abyste se teple oblékali vám radit nebudeme, protože to pravděpodobně víte. Měli byste ale tělo zahřívat i zevnitř pomocí teplého jídla a pití. Častěji jezte teplé večeře než ty studené, zařazujte zázvor, chilli, skořici, pepř, česnek nebo křen. Popíjejte bylinné čaje a zkuste odvar z cibule, který působí jako prevence před nemocemi. Svařte cibuli nakrájenou na kolečka, přidejte půlku jablka nebo hrušky na doslazení místo cukru a nechte louhovat alespoň 24 hodin. Poté slijte a popíjejte, jezte po lžičkách, případně přidejte do čaje.

Změna jídelníčku
Ohraná písnička, která je ale stále na vrcholu žebříčku důležitosti, co se týče vysoké imunity. Pijte hodně čisté vody, čajů a neslazených minerálek. Každý den snězte alespoň jeden kus ovoce a ke každému jídlu si dejte hrst zeleniny. Dbejte na vyváženost a pestrost jídelníčku. Není to jen o zdravých potravinách, ale i dopřání si něčeho dobrého, tak na to nezapomeňte.

633580c373af6obrazek.png
Foto: Shutterstock

Nezapomínejte na pohyb
V zimě mají lidé tendenci více spát a odpočívat, což je v pořádku, ale měli byste se také dostatečně hýbat. Pokud jste unavení, postačí i obyčejné procházky. Každý den vyrazte alespoň na 20 minut ven.

Vyhněte se stresu
To se lehko řekne, viďte? Snažte se mu odolat co nejvíce a dopřejte si dostatečný relax. Masáže, sauna, čtení knih, sebevzdělávání, čas strávený venku, v kuchyni nebo cestování.. dělejte to, u čeho si odpočinete a vypnete. Je to v tomto čase důležité více než kdy jindy. Protože psychické zdraví je minimálně stejně významné jako to fyzické.

Zaměřte se na kvalitní spánek
Spěte minimálně 8 hodin denně, choďte spát ve stejný čas a podobně vstávejte. Nepřetápějte místnost, ve které spíte, naopak pořádně vyvětrejte a snižte teplotu. Před spaním se také vyvarujte sledování televize a koukání do telefonu vyměňte za čtení knihy.

Dojděte si k lékaři
I když vás žádná nemoc netrápí, není od věci si dojít ke svému praktickému lékaři a nechat si udělat rozbor krve, jestli vám nechybí některé minerály. Podle doporučení lékaře pak můžete některé z nich doplnit a předejít tak zdravotním potížím.

632d6cd778509obrazek.pngSirup na zvýšení imunity, 298 Kč / Econea, 149 Kč / Česnekové tablety, 179 Kč  

Foto: Se souhlasem Topvet, Green Idea, Econea, Dům bylinek

Zdroj: autorka článku, Studie o saunování, Studie o otužování, Cdc, Health.Harvard