Nedejte se a posilujte imunitu. Než však sáhnete po doplňcích stravy, raději se dobře podívejte na to, co jíte. Váš jídelníček musí být pestrý, plný ovoce a zeleniny, navíc s potřebným množstvím vitamínů a minerálů. V případě zvyšování imunity organismu hraje velkou roli samozřejmě všem známý vitamín C, který je v období chřipek důležitým bojovníkem proti rýmě a kašli. 

Červené zlato

Vitamín C nejčastěji hledáme v citrusech, existují ale daleko lepší zdroje, které ho obsahují mnohem více. Jeden z nich najdete v českých luzích a hájích téměř na každém kroku, je jím totiž šípek. Nebojte se tenhle červený zázrak nasbírat a po důkladném umytí z něj připravte celé rodině čaj. Nezapomeňte však, že pro zachování co největšího množství vitamínu C, by se neměl vařit. Rozdrcené plody šípku zalijte převařenou vodou a nechte louhovat, pak pečlivě sceďte přes plátno a oslaďte třeba medem. I ten je totiž pro posílení imunity dobrým pomocníkem. Má antibakteriální účinky a díky svému složení podporuje obranyschopnost.

Dopřejte si saunování i relax

Jednou týdně navštivte finskou saunu anebo se alespoň otužujte studenou sprchou večer, případně ráno, záleží na tom, co vám vyhovuje. Ranní ochlazení vás ovšem dokonale probudí a za radostmi i starostmi běžného dne se vám bude vycházet snadněji.

Rozhodně si zvláště v tomto období nemocí neubírejte na odpočinku a spánku. Tělo i mysl se potřebují pravidelně regenerovat, jinak jsou pro viry a bakterie snadným terčem.

Reklama