1. Vyhněte se cukru a tukům
Dbejte na to, abyste měli pestrý jídelníček. Vysoký příjem cukrů a tuků oslabuje imunitu, protože v těle konkurují vitamínu C. Jejich transport probíhá ve stejných cestách, čímž dochází k oslabení bílých krvinek. Jezte hodně ovoce, zeleniny a bílkovin. Na imunitu blahodárně působí například česnek, bobulové ovoce, kapusta a zelený čaj, který vás příjemně zahřeje i posílí.
 
2. Buďte v pohybu
Nastartujte sebe a svůj imunitní systém. Imunita je propojena s nervovým, pohybovým i kardiovaskulárním systémem, což znamená, že pokud budete pomalí vy, bude taková i vaše obranyschopnost. Věnujte pravidelnému pohybu alespoň 30 minut denně a zkuste trávit více času na čerstvém vzduchu. Pozitivní účinky na těle i v mysli pocítíte okamžitě, jakmile se dáte do pohybu.

3. Žádný stres
Na základě tvrzení z předchozího bodu je zřejmé, že na imunitu působí i naše psychické rozpoložení. Při dlouhodobém stresu klesá hodnota produktů imunitního systému - cytokinů, což z nás dělá snadnou oběť pro nemoci. Pokud máte pocit, že jste pravidelně vystavováni stresu, zkuste změnit okolnosti, které vám ho způsobují. Pokud to není možné, věnujte čas dechovým cvičením, józe nebo dobré knize v horké lázni. Čemukoliv, co vám na chvíli pomůže zapomenout na každodenní starosti.
 
4. Spěte jako Sněhurka
Zdravý spánek by měl trvat nepřetržitě 7 až 9 hodin denně. Je náročné si takový luxus dopřát během pracovního týdne, ale alespoň v tomto ročním období byste se měli snažit spát co nejdéle. Nedostatek spánku vytváří stresové hormony, které negativně působí na imunitu.
 
5. Sáhněte po doplňcích stravy
Chcete-li svému tělu dopřát pořádnou dávku podpůrných látek a zaručeně tak nastartovat svou imunitu, sáhněte po doplňcích stravy s betaglukanem. Ten se získává ze „zázračné houby“ hlívy ústřičné, jejíž léčivé účinky znají lidé už tisíciletí. „Betaglukan je imunomodulátor, který posiluje imunitu, napomáhá procesu hojení pokožky a zabraňuje infekci,” říká odborník na imunitu Ing. Adrián Doboly.

Foto: iStock, Natures

Reklama