Zdroj: dezeen.comVirgil Abloh je uznávaný americký módní návrhář, který vlastní značku Off-White, pod níž prodává například trika v přepočtu za 60 tisíc korun. Švédský obchodní dům s nábytkem IKEA se rozhodl, že s ním naváže spolupráci. Virgil pro ně tedy navrhl design pro postel, stůl, židli, tašku, zrcadlo, hodiny, vitrínu, povlaky na polštář a koberce. Problém nebyl ten, že byla kolekce o trochu dražší než klasický sortiment, ale to, že věcí byl omezený počet. V zahraničí tuto problematiku vyřešili tak, že se kousky prodávaly v předprodeji. U nás se objevily na krátko přímo v prodejně.


Lidé čekali na otevření domu IKEA v pátek 1. 11. už od brzkých ranních hodin. Někteří s vidinou toto, že budou mít doma kousek od oblíbeného návrháře, jíní s tím, že věc okamžitě prodají na internetu třikrát dráž. Kdo přijel přímo na čas otevírací doby, měl už smůlu. Ještě před tím, než zbyly oči pro pláč při pohledu na prázdné regály, pod kterým se sem tam našla taška, měli zákazníci možnost pozorovat přetahující se mládež o zelený koberec. Těch bylo na každé z prodejen (Černý Most, Zličín) zhruba po sedmi kusech. Celé divadélko připomínalo americké reality show, které zachycují chování žen, jež se chystají na velké výprodeje svatebních šatů. Na rozdíl od nich se u nás nestala alespoň žádná nehoda.

Reklama