Dnešní článek se bude týkat jedné skupiny obyvatelstva – Těch Kreténů, Kteří Jezdí Do Centra Prahy Úplně Zbytečně Autem.
Ano, už se v podstatě těším, až celá doprava zkolabuje a začne se to řešit. Autem jedu cca jednou za 14 dní, když je potřeba něco odvézt nebo dovézt – nejčastěji je to z Prahy ven na výlet nebo na její kraj na nákup. Jinak jezdím už proto, abych nikde neblokoval provoz a neucpával silnice, MHD. Taková tramvaj má stejně svoje koridory, kterými jede daleko rychleji než auta, jež se pinoží přískokem k cíli.
Poslední větu škrtněte. Je to kravina. Proč? Kvůli Těm Kreténům, Kteří Jezdí Do Centra Prahy Úplně Zbytečně Autem. Zejména Těm Bezohledným Kreténům, Kteří Jezdí Do Centra Prahy Úplně Zbytečně Autem. To jsou takoví debílci, kteří mají silná auta a zaručeně to ještě stihnou projet na oranžovou. Jenže nestihnou. Pak trčí na kolejích a čekají na další zelenou. Kromě nich stojí pár tramvají plných naštvaných lidí.
Další naštvaní lidé jsou na následujících zastávkách, protože tramvaj kvůli Těm Kreténům, Kteří Jezdí Do Centra Prahy Úplně Zbytečně Autem nemůže přijet k ostrůvku. A tak se lidé i tramvaje kumulují. Bohužel každý na jiném místě. Naštvanost stoupá, jen debílek si myslí, že je ředitel Zeměkoule a není s to popojet s tou svojí upocenou drahou károu o půl metru.
Skvělí jsou také ti na zastávkách, které nemají ostrůvek. Třeba ulice Zborovská. To třeba patnáct aut stojí mimo koleje, ale jeden hňup si musí aspoň dvěma koly stoupnout do nich. Asi aby viděl tramvaj ve zpětném zrcátku, idiot pitomá.
A tak tramvaj dělá cililink a auto manévruje – pokud je to slušňák. Občas taky nemanévruje, protože v něm sedí paní (není to sexismus, ale v podobné situaci se snaží popojet tři z deseti žen), která dělá, že ona ani auto na ulici vůbec nejsou. Ani lidé, kteří jí kynou zvláštními gesty, pro ni nejsou viditelní. Sedí a nespouští oči z volantu.
A neuhne také manažer ve sporťáku. Já bych jim do nich, být v tramvaji, drcnul. A povolil bych to i ze zákona. Tramvajím bych dal radlice, a kdyby někdo stál na kolejích, měl by tramvaják právo odstranit jej, pokud by to bylo kvůli řidičově blbosti a ne v nutných případech.
Anebo bych vůbec zakázal auta v centru. Oddechli by si nejen lidé v tramvajích, ale i lidé na ulicích a ulice samotné. Vzpomeňte si, jak to hezky fungovalo po povodních!
Kapitola 2. Cestování po dálnici
Pokud už jedu po D1, je to většinou buď v neděli, nebo v pátek odpoledne. Z Prahy vyjíždím tak kolem třetí a vím, že to bude náročné. Jenže minule jsem odjížděl už o půl dvanácté. Tak nějak jsem doufal a předpokládal, že bude ještě klid, že lidé vyrazí později. Jenže časy špiček se změnily. Zatímco když jedu po druhé či po třetí, je všechno relativně v klidu, teď se většina řidičů chovala, jako by je někdo praštil kladivem do hlavy.
Vysvětluji si to predestinačním zákonem. Lidé sedají za volant s tím, že je pátek a že bude všechno na silnici špatně. To znamená, že zatímco je jindy daleko větší provoz, než byl, jeli všichni mírně řečeno připosraně a dělali takové kiksy, že se dálnice ucpávala, jen se k sobě dostalo více než čtyři auta. V ten okamžik totiž všichni opatrňoučce skorozastavili, a tak udělali i půlkilometrovou kolonu.
O tom, že Češi neumí zipovat, tedy dojet až k zúžení ve dvou pruzích a pak se cik-cak řadit, není pochyb. Ale má cenu zrovna o tomhle psát?
Podobně nemá cenu psát o těch „šmejdech“, kteří se ve své dvoumetrové výšce a v několika tunách plechu a nákladu cítí náramně bezpečně, a tak se honí a předjíždějí, vjíždějí do levého pruhu po dvojím bliknutí (když jsou to ti lepší) a vůbec ohrožují provoz, jak to jen nejvíc jde. Každý to ví, ale nikdo s tím nic neudělá, protože dopravci mají takovou lobby, že to není hezké.
Jaké jsou vaše zkušenosti s cestováním ve špičkách centry měst a po dálnicích? Je to u vás podobně strašné, nebo lepší? Nebo snad horší?
Nový komentář
Komentáře
wich 27: zaslouzili byste pranyrovat pokud byste jeli dvema auty na navstevu ke stejne babicce ale porad je rozdil mezi dopravou v ostrave a praze
marmeláda:hel...pozor na to, co říkáš, aby tě to jednou nemrzelo...kdo vysoko lítá, hluboko pak padá....tipuju, že jsi pěkný cvalík, co se do MHDčka ani nevecpe...já totiž vlastním docelá krásné autíčko a přesto jezdím do práce busem...nedělám si hlavu s tím, kde zaparkuju a ani, že když se vrátím, zjístím, že moje auto změnilo majitele...a taky že mi ho nabourá nějaký arogantní debil, který si myslí, že cesta je jen pro něj...když nestíhám nebo jedu na větší nákup, pak jedu autem...a procházka prospěje...vnímám víc věcí, které bych v autě vnímat nemohla...takže asi tak
marmeláda: Jestli tyhle kecy myslíš vážně,tak Tě lituju.Dej si bacha ať Ti ta Tvoje image neodletí s větším vichrem.
Ty považuješ za socky i lidi ze společenského žebříčku?Nedávno jsem četla s někým rozhovor(bohužel už nevím s kým)A nemá auto a jezdí MHD.Já když ještě dělala v Praze,tak jsem naše herce a spol.potkávala jedině v MHD.Paní Milena Dvorská je podle Tebe socka?TAk Ty jsi pěkná nána,typu Hiltonová.Z té je mi na blití.
Jinak mně ani nevadí to množství jako ta surovost a namyšlenost některých řidičů.Viz.Ti kamioňáci na dálnici.
A co jako? Jezdím přes centrum dost často a když to porovnám s ostatními evropskými velkoměsty, tak je v Praze zlatá doprava. A pokud tam není zákaz vjezdu, nevidím jediný důvod, proč by tam nesměla auta, potažmo jejich řidiči byli nazývání kretény. Jestli vy, Šumaři, nejste nějakej přecitlivělej.
wich: roční jízdenka stojí asi čtyři tisíce. Pochybuju, že roční provoz auta je levnější :-)
marmeláda: neser.
Nyotaimori: o tom podniku jsem slyšela, kdysi jsem se znalasjednou strašlivě metalovou slečkou.Myslím, že bych tam nevlezla, ale historky to jsou zajímavé.
obecně: jezdím hromadnou dopravou, v Praze je cokoli jiného plíživá sebevražda. Kdybych žila v normálním městě, jezdila bych na kole.
wich: existují také měsíční a třeba i roční jízdenky, víš?
Taky máme dvě auta na dva lidi (+ dvě děti). Manža jezdí do práce denně, jelikož by se mu se štaflema, co maj 8 spriclů a s dvěma kýblema Primalexu, MHD jezdilo asi dost blbě. Navíc jezdí kolem šesté ráno, kdy je na silnicích klid. Domů to je trochu horší, ale nedá se jinak. Já jezdím raději MHD. Do práce to mám jedním spojem půl hodiny a tramka mi stojí kosek od bydliště i od práce. Jen v pátek jezdím autem už v půl sedmé, kdy ještě není zácpa, protože jezdím na chatu, kde manža bývá většinou už od čtvrtka. Já tedy jedu v pátek z práce nakoupit a pak rychle domů, kde na mě už čekají děti a hurá ven. Jinak auto používám málokdy. Rozhodně ne k tomu, abych se ploužila po Praze. Když jsem ještě byla s dětmi doma a vodila malou do školky na 8, byla to katastrofa. Fronta aut se táhla, kam až oko dohlédlo a přískokama se blížila k centru. Na to bych teda nervy neměla.
No, já většinou jezdím městskou hromadnou. Ale u nás není tak šílená jako v Praze.
chuanita: Já mám oblíbené takové zapadlé parkoviště pod Kolištěm, dá se odtud dojít pěšky do centra a místo tam zatím vždycky bylo. Jenom je to placený.
Nyotaimori: To není dobrý nápad, podle mě by tě ještě zkásnul za poblitý potahy
Do centra autem jezdím, protože je to moje práce
Amálie: o to nejde, ale je rozdíl, jestli dejmetomu 50 lidí jede jedním autobusem nebo jestli jede padesáti autama...
Tramvaj a trolejbus jezdí na elektriku a nečoudí přímo v ulicích, ale její výroba je ekologicky nezanedbatelná. A o naftových busech si žádné iluze nedělám. Nesoudím, zda to je nebo není ekologičtější. Ale zajímalo by mě porovnání.
Jak vás tu tak čtu... Já to do práce mám 40 minut se dvěma přestupama, ale ze Strašnic do Podolí to trvá 25 min. i autem, a v ranní špičce... Jak byly teďka ty vedra, jak já jsem se těšila do metra, to si umíte představit. Moje máti ovšem MHD - konkrétně tramvaje proklíná, protože když vidí zajímavý krám, vystoupí a nakoupí
Juana: To je můj případ. Za klienty jezdím po celém městě, denně se stavuji za rodiči taky na druhý konec města, dělám velké nákupy sobě, občas i mámě. Takže na jízdenkách bych projezdila dvakrát tolik, co běžně autem, nehledě na tu časovou ztrátu, kterou si při svých povoláních nemůžu dovolit.
gwen: No právě, já jedu MHD do práce 45 minut a třikrát přestupuju, takže jediná možnost jak se dostat do práce bez cizího soplu na hlavě bude asi jet autem... Pěšky bych to šla zřejmě několik hodin...
Mialau: V zimě by mě do MHD nikdo nedostal. Pokud není vyhnutí, obmotám si šálou půlku obličeje. Hm respirátor by taky nebyl k zahození
Auto nemám, ale naštěstí bydlím téměř v centru, takže hromadnou moc nevyužiji.
A když si spočítám cenu jízdenky, tak kdybychom oba s manželem jeli do práce a z práce MHD a příměstskou, tak ná to vyjde na 96,- Kč. A to si nepřivezu domů žádný nákup a jiné věci, včetně pitné vody z práce (máme jen hnusnou studnu). Takže mi opravdu vychází mnohem výhodnější jezdit každý den autem, pokud jedeme do práce oba dva.
Autem jezdím skoro každý den, ráno musíme dovézt kluka do školy a pak jedeme společně do práce. Většinou auto slouží i k převážení věcí z domova do práce a naopak, navíc v něm vozím i zboží k zákazníkům. Občas, když ho výjimečně nepotřebuju k převážení věcí, ho nechám na kraji Prahy a dojedu pak metrem a tramvají, ale to obvykle nehrozí. A auta máme taky dvě, jedno já a jedno manžel, většinou ale jezdíme tím mým, je menší a mnohem míň žere a navíc manžela řídit už moc nebaví.