První síťovka spatřila světlo světa už v roce 1926, kdy ji začal vyrábět český podnikatel Vavřín Krčil. Výroba jeho síťovek byla ruční práce. Takřka po sto letech český patent znovuožívá. „Pro starší generaci je síťovka často spojena s érou socialismu, mladší generace ji považuje za retro hit, síťové tašky se tak znovu stávají módním trendem. Snažíme se navázat na stoletou tradici výroby síťových tašek, máme stejně jako dříve široké portfolio produktů. Spolupracujeme se čtyřmi chráněnými dílnami – takže síťovka současnosti je i sociálně odpovědná. Co se týče technického provedení, vše pečlivě promýšlíme, aby nebyla oka moc veliká a byla dostatečně pevná a aby se síťovka neprověsila k zemi,“ přiblížila výrobu majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová.


Současná podoba síťovky se od té sto let staré zásadně neliší, i tak ale výrobci přicházejí s řadou novinek. „Je samozřejmě třeba přizpůsobit síťovku současným požadavkům zákazníků - design jednotlivých modelů je koncipován tak, aby byla síťovka víc módní doplněk než nákupní taška, takže pečlivě vybíráme barvy, tvary a materiály. V současné době nabízíme osm modelů ve dvanácti barevných variantách. Pro následující rok jsou v plánu ale další modely – síťovka jako kabelka nebo drhaná síťovka,“ řekla Karolína Pechová.


Kouzlo děrované nákupní tašky, která bez problémů unese i dvacetikilový nákup, objevili i v zahraničí. „Nyní máme stabilní odběratele v Holandsku, Polsku, Itálii, Kanárských ostrovech, v Austrálii, Irsku a Anglii. Mezi dlouhotrvající zahraniční zakázky patří ty z Kanárských ostrovů, kde jsou síťovky součástí dobročinné akce, která se zabývá čištěním pláží.”

Reklama