Ministr školství v demisi Ondřej Liška (SZ) chce, aby se na základních a středních školách vyučovala architektura, která podle něho může děti naučit lépe vnímat svět a hledat souvislosti. Informovaly o tom v pondělí webové stránky ministerstva školství.

„Výuka architektury ve školách chybí. Je to přitom jediný způsob, jak naučit děti chápat vztah člověka k prostoru,“ řekl Liška, který podepsal se zástupci České komory architektů memorandum o architektuře a vzdělávání.

Odborníci by se podle listiny měli podílet na výuce architektury ve všech typech škol, a to i v celoživotním vzdělávání. „Memorandum je závazkem pro příštího ministra školství, který na jeho základě může zakomponovat výuku architektury do rámcových vzdělávacích programů,“ upřesnil Liška. Dokument podepsal kromě ministra školství v demisi i předseda České komory architektů Dalibor Borák na mezinárodní konferenci o politikách architektury v Evropě.

Architekti se podle ministerstva školství shodli, že lidé nemají dostatečné povědomí o architektuře. Dalším argumentem ministerstva pro zavedení výuky architektury je fakt, že ve většině evropských zemí se ve školách studenti architektuře věnují.

Spotřebitelský institut SOS by zase rád dostal do osnov základních a středních škol program finanční gramotnosti.

Pilotní projekt si klade za cíl poskytnout studentům středních a základních škol základní informace o bankách a porozumět jejich činnostem. Studenti dostanou odpovědi například na otázky kde se vzaly peníze, proč banku nazýváme bankou a co jsou elektronické peníze.

O tom, že se studenti toto již učí v rámci základů společenských věd, ale ČSOB, která projekt finančně podporuje, mlčí.

Co říkáte na podobné nápady?