Ministr školství v demisi Ondřej Liška (SZ) chce, aby se na základních a středních školách vyučovala architektura, která podle něho může děti naučit lépe vnímat svět a hledat souvislosti. Informovaly o tom v pondělí webové stránky ministerstva školství.
„Výuka architektury ve školách chybí. Je to přitom jediný způsob, jak naučit děti chápat vztah člověka k prostoru,“ řekl Liška, který podepsal se zástupci České komory architektů memorandum o architektuře a vzdělávání.
Odborníci by se podle listiny měli podílet na výuce architektury ve všech typech škol, a to i v celoživotním vzdělávání. „Memorandum je závazkem pro příštího ministra školství, který na jeho základě může zakomponovat výuku architektury do rámcových vzdělávacích programů,“ upřesnil Liška. Dokument podepsal kromě ministra školství v demisi i předseda České komory architektů Dalibor Borák na mezinárodní konferenci o politikách architektury v Evropě.
Architekti se podle ministerstva školství shodli, že lidé nemají dostatečné povědomí o architektuře. Dalším argumentem ministerstva pro zavedení výuky architektury je fakt, že ve většině evropských zemí se ve školách studenti architektuře věnují.
Spotřebitelský institut SOS by zase rád dostal do osnov základních a středních škol program finanční gramotnosti.
Pilotní projekt si klade za cíl poskytnout studentům středních a základních škol základní informace o bankách a porozumět jejich činnostem. Studenti dostanou odpovědi například na otázky kde se vzaly peníze, proč banku nazýváme bankou a co jsou elektronické peníze.
O tom, že se studenti toto již učí v rámci základů společenských věd, ale ČSOB, která projekt finančně podporuje, mlčí.
Co říkáte na podobné nápady?
Nový komentář
Komentáře
architektura na ZS???
ARCHITEKTURA JE FAJN VĚC,ALE KUMŠT JE TAKÉ UPÉCT CHLEBA,OPRAVIT BOTY,VYVÉZT POPELNICE,OPRAVIT KANALIZACE,SILNICE,PĚSTOVAT PLODINY,CHOVAT DOBYTEK....ATD.
VŠEM OBYČEJNÝM-ALE NEPOSTRADATELNÝM PROFESÍM ,KTERÉ BEREME JAKO SAMOZŘEJMOST TÍMTO SKLÁDÁM HOLD.
super
Myslím si, že program finanční gramotnosti pro mladé lidi bude určitě prospešnější než architektura, i když nic proti architektuře.
architektura je krásná věc, ale asi to nebude jednoduché,stačilo by jen okrajově
je to náročné
taková architektura by mě možná bavila,ale ne toho učení zas tak moc,jen třeba jako takovou jahůdku...jen se něco navíc přiučit...
Bože můj, to je ale kravina! Kdyby se raději staral o to, jak děti zvládají český jazyk. V tomto směru to jde totálně do kopru....
Přidávat dětem další předmět je docela dost odvážné. i tk kolikrát mají hodně učení.
Když architekturu, pak bych to zohlednila např. ve výtvarné výchově nebo v dějepise, kde se o architektonických památkách děti učí.
proč architektura? nestačí výtvarná výchova? To chci vidět, jak při těch dotacích hodin budou školy schopny ještě zařadit další předměty, když se hodin nedostává ani na pilotní maturitní předměty...
Bugy — #17 :-) myslíš, že to dnešní "baroko" si staví lidi sami, jen tak, bez přispění kohokoliv erudovaného? Nebo město, které nechá odstranit omítky, nemá svého architekta?
Já myslím, že by se zábavnou formou měli děti o architektuře dovědět. Vždyť je to vlastně esteika prostředí.
Aby se do nich dostalo to, co nezná řada rodičů. Pak by se nestavělo ono dnešní "baroko" a neodstraňovala se kvalitní secesní omítka, tak jako se teď stalo v mém městě.
A o finanční gramotnosti by se mělo měluvit v matematice.
Půjčím si - mám mínus a kde vezmu tu hodnotu plus? To by taky často mohli děti poučit své rodiče.
ještěže mám školu za sebou.Vždyť 3/4 dětí nezvládá ani státní maturity.
Proč ne?
Nemusí se vsechno vyucovat az do nejposlednejsího detailu. Ruku na srdce, kdo víte odkud pochází slovo "banka" a pritom jejích sluzeb vyuzíváme celý zivot i bez této znalosti. Hlasovala bych pro predmet o vseobecném vedení z ruzných oboru aniz by se slo do hloubky. Takové sveobecné vedení, které se nevejde do bezných predmetu. Detem by to po základce mohlo i ulehcit kterým smerem se vydat dál.
Nechť to pan Liška hodí do koše. V tomhle státě už nevědí, jak by dál to školství pokřivili. Začalo to projektem "Internet do škol" - když se koza nažrala, projekt utichl. Teď zase tato hloupost. Kde na to vezmou? Bože, na tom ministerstvu, je stále více lidí, jimž ten mozek snad už ani neslouží. Řekla bych to jinak, ale sem se to nehodí.
Myslím, že by se aspoň okrajově vyučovat měla, třeba jen v jednom ročníku, protože dnešní děti jsou absolutně neznalé. Já bych byla ráda, kdyby se tenkrát, když jsem chodila do školy, vyučovala, každý by měl znát aspoň základy
FAXÍK — #10 To myslíš vážně?
moc dobrý nápad, jen tak dál
No moc tomu nerozumím,ale myslím si ,že jsou nynější děti tak přetěžovány,že už by nemuseli dělat nějaké pokusné králíky.