Noční pocení je v létě za horkých letních nocí poměrně běžné. Výzkum ukazuje, že trápí až 40 % dospělé populace. Je třeba se ho zbavit, abyste se konečně mohli v klidu a v pohodlí vyspat, protože jak víme, spánek je jedna z nejdůležitějších životních potřeb, která ovlivňuje naše fyzické, ale i psychické zdraví.

64baef43d9820image.jpg
Foto: Shutterstock

Co může být příčinou nočního pocení?

Porucha štítné žlázy
Možná trpíte zvýšenou funkcí štítné žlázy, která způsobuje nadměrnou produkci hormonů a to má za následek, že štítná žláza v noci pracuje více, než by měla. Dalšími příznaky mohou být zvýšená chuť k jídlu, úbytek hmotnosti apod. 

Nízká hladina cukru
I na diabetes vás tělo může upozorňovat nočním pocením. Po hypoglykémii totiž může nastat již zmíněné pocení, to je vyvoláno epinefrinem (adrenalin), který je uvolňován právě v tuto chvíli.

Úzkost
Deprese, noční můry i obecně špatný psychický stav typicky způsobuje nadměrné pocení. Jakmile tělo zasáhne úzkost, tělo začne uvolňovat vlhkost z apokrinních žláz v podpaží, tříslech nebo dokonce v pokožce hlavy. Zkuste před spaním meditovat, vyzkoušejte jógové pozice nebo hluboké dýchání.

Infekce
K nočnímu pocení a zimnici vedou infekce (ať už virové nebo bakteriální). Teplotu i horečku na noc sražte volně dostupnými léky, případně studenými zábaly.

Menopauza
Návaly horka během přechodu trpí až 85 % žen a to nejen přes den, ale právě i v noci. Během menopauzy totiž dochází ke kolísání estrogenu a progesteronu, což jsou hormony, které také ovlivňují regulaci tělesné teploty. Nechte si u postele větrák a oblékněte pyžamo odvádějící vlhkost. Občas si lidé mylně myslí, že když budou spát nazí, bude jim lépe. Naopak, vhodně zvolený materiál pyžama dokáže dobře vsakovat vlhkost.

Noční pocení ale může způsobovat i premenstruační syndrom, požití alkoholu anebo kofeinu, některé léky, spánková apnoe či únavový syndrom.

Zdroj: výzkum, thehealthy, houstonmethodist, healthline