Až třicetiprocentní úspora na pojištění či lepší produkt za stejnou cenu. To jsou ve zkratce hlavní úkoly, které řešila služba Suri za prvních 100 dní své aktivity. Online revizor smluv, který byl spuštěn na podzim minulého roku, ve svém výzkumu potvrdil, že se lidé nevyznají ve svých smlouvách a často ani neví, kdy a s jakými podmínkami svou pojistku uzavřeli. To se nyní změnilo - doposud portál obsloužil přes 2000 zákazníků, kteří si svou smlouvu nechali prověřit a vyjednat lepší podmínky. Nejčastěji přicházeli se svými stávajícími smlouvami na povinné ručení a havarijní pojištění. Silným tahákem je ale také služba doposud dostupná pouze firemním klientům - pomoc vlastních likvidátorů.
Povinné ručení, které chtělo zrevidovat 80 % zákazníků, patří k nejčastějším typům pojištění. Současně také podléhá častým změnám a úpravám pro různé skupiny řidičů i typů vozidel. Podle CEO Suri Pavla Jechorta je právě toto důvodem, proč drtivá většina návštěvníků webu Suri.cz řešila právě tyto smlouvy. Zbylých 20 % se pak zajímalo o možnosti úspory na havarijním pojištění vozu. Velkým lákadlem Suri jsou také služby vlastního likvidátora, které jsou dle Jechorta dalším z benefitů, proč se klienti svěřují právě sem. „Za tři měsíce fungování služby jsme je využili už v pěti případech,” potvrzuje Jechort. Základem služby Suri je přitom revize smluv, na jejímž základě zákazník dostane doporučení založené na aktuálním stavu smlouvy a aktuální nabídce na trhu. Tvůrcům služby se podle Jechorta podařilo potvrdit předpoklad, že lidé dnes chtějí aktivně pracovat s domácími financemi online, což se týká i klientely, která dříve využívala služeb makléře. „Tam, kde v minulosti stál makléř, dnes fungují algoritmy aktivně hlídající a v roční periodě obnovující smlouvy. Klient tak získá jistotu, že byť se o smlouvy nestará, přesto dostane to nejvýhodnější na trhu,” dodává.
Úspora nebo lepší produkt? Zákazníci se v preferencích liší
To, že se lidé naučili využívat možnosti trhu potvrzuje i fakt, že jsou ochotni vynaložit leckdy vyšší částku za pojistky, které ročně kopírují jeho potřebu - potvrzuje to i fakt, že v průměru mají klienti Suri dokonce až dvojnásobné pojistné oproti klasickým srovnávačům.
„V zásadě jsme zaznamenali dva typy klientů - ty, kteří chtěli pouze ušetřit, a ty kteří chtěli za stejnou částku lepší služby,” tvrdí Pavel Jechort. První skupině, kterou tvořilo 60 % klientů, uspořila Suri změnou smlouvy 10-30 %, největší úspory lidé dosáhli na havarijním pojištění. „Například u jedné zákaznice se podařilo díky snížení ceny auta snížit i pojistné 640 Kč ročně a dokonce u té samé pojišťovny,” uvádí Jechort.
Druhá skupina (40 % zákazníků) byla ochotna zůstat u stejné částky jako platila doposud, ale chtěla za ni lepší produkt - například navýšit pojistný limit, připojištění skel či minirisky, které kryjí třeba střet se zvěří či odcizení. „Takto jsme například pro zákazníka v rámci obnovy povinného ručení získali oproti původnímu pojistnému limitu 35/35 (pozn. první limit se vztahuje na škodu na zdraví či usmrcení, druhý na škody na majetku) u nejmenované pojišťovny mnohem zajímavějších 200/200 za tu samou cenu povinného ručení. U jedné zákaznice se dokonce podařilo nejen snížit cenu pojistného o 300 Kč, ale navíc získat vyšší plnění s úrazovým pojištěním, živlem a zvěří,”jmenuje další příklady.
„Poptávka po službách Suri je jasným důkazem, že podobná služba na trhu doposud chyběla,” míní Jechort. „Lidé si teď možná více uvědomují, že se jim vyplatí, když si nechají své smlouvy zrevidovat a současně více přemýšlí nad tím, že levnější není vždy výhodnější,” dodává.
Služby Suri využívá nejčastěji skupina lidí ve věku 25-55 let, ve které lehce převažují muži.